سرور مجازی
فضای مجازی

4 مزیت پسکرانه بنادر برای ایجاد و انتقال صنایع آب‌بر

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی جدی اظهار کرد: منابع آب امروزه به عنوان یکی از بحران های جدی بشر و به ویژه کشور ما مطرح است و ضرورت دارد که با آمایش مناسب سرزمینی در رابطه با جانمایی درست حوزه صنعت و تولید در کشور اقدام کنیم.

وی ادامه داد: صنایع آب بر باید در مناطقی ایجاد شوند که منابع آبی مناسبی وجود داشته باشد و صنایعی که آب کمتری مصرف می کنند با فاصله بیشتری از سواحل قرار گیرند تا اینگونه در رابطه با توزیع اشتغالزایی در کشور مشکلی ایجاد نشود.

رییس کمیته پتروشیمی، نفت و گاز مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی شهرها و نواحی کشور آب شرب مورد نیاز به مقدار کافی وجود ندارد، گفت: این در شرایطی است که با ایجاد برخی صنایع در این نقاط سالانه حدود 3 تا 4 میلیون مترمکعب آب برای یک صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

جدی با بیان اینکه وجود منابع آبی، تسهیل صادرات، کاهش آلودگی زیست محیطی در شهرها و نیز کاهش هزینه حمل و نقل از مهم ترین مزایای سواحل برای ایجاد صنایع است، عنوان کرد: دولت به عنوان مجری سند آمایش سرزمینی، انتقال صنایع آب بر به سواحل و پسکرانه بنادر را در دستور کار قرار دهد و با اعمال فشار از سوی برخی افراد و کانون های قدرت، آنچه را در سند آمایش سرزمینی پیش بینی شده است، تغییر ندهد.

وی افزود: علاوه بر این مجلس شورای اسلامی باید دولت را موظف کند تا در سند آمایش سرزمینی آب را به عنوان یک شاخص اصلی در برنامه پنج ساله هفتم توسعه مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه آب شیرین و معدنی در صنایع مورد استفاده قرار نمی گیرد، خاطرنشان کرد: پساب های فاضلاب و آب دریا امروز در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد و این مساله به عنوان یک ضرورت به منظوری جلوگیری از هدررفت آب در دستور کار کشورهای مختلف قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا