سرور مجازی
اخبار آی تی

۲۲ نیاز فناورانه حمل و نقل کشور با ۲۳ شرکت مرتفع می‌شود

به گزارش ایسنا، مرضیه شاوردی امروز در رویداد تبادل فناوری در حوزه حمل و نقل نوین که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، این صندوق را مولود قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دانست که به عنوان متولی تامین منابع مالی برای شرکت‌های دانش بنیان تاسیس شده است، افزود: خدمات این صندوق شامل چهار دسته می‌شود که در دسته اول تسهیلات مالی است که در دوره‌های مختلف چرخه عمر شرکت‌ها به آنها اعطا می‌شود که از آن جمله می‌توان به "تسهیلات نمونه سازی" اشاره کرد که با بهره چهار درصد برای توسعه نمونه صنعتی به شرکت‌ها اعطا خواهد شد.

وی تسهیلات قبل از تولید صنعتی و سرمایه در گردش با نرخ بهره ۱۱ درصد و اعطای خدمات لیزینگ و استصناع به خریداران با نرخ ۸ تا ۹ درصد را از دیگر تسهیلات مالی این شرکت نام برد و یادآور شد: تامین دفاتر کاری برای شرکت‌ها از دیگر خدمات حمایتی این صندوق به شمار می‌رود.

شاوردی، دسته دوم خدمات این صندوق را ضمانت نامه دانست و با تاکید بر اینکه ضمانت نامه‌های صادر شده از سوی این صندوق ضمانت نامه‌های معتبر بانکی است، یادآور شد: دسته سوم خدمات حمایتی ما در قالب "هم‌سرمایه‌گذاری" است که طی آن با همکاری سایر فعالان زیست بوم فناوری به شرکت‌های فناور و استارت‌آپ‌ها اعطا می‌شود.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی خدمات بلاعوض شامل ارائه آموزش، مشاوره، برگزاری رویدادهای فناورانه، مالکیت فکری و شناسایی دارایی‌های فکری و اخذ استانداردها و حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های خارجی را دسته سوم خدمات حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی نام برد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد امروز در حوزه حمل و نقل نوین، خاطر نشان کرد: با برگزاری این رویدادها در تلاش هستیم تا طرف عرضه و تقاضا را به یکدیگر نزدیک کنیم که برای این منظور ابزارهای متنوعی را طراحی کردیم که نظرات هر دو طرف عرضه و تقاضا را پوشش می‌دهد.

شاوردی، با تاکید بر اینکه تاکنون رویدادهای رفع نیازمندی‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف برگزار شده است، اظهار کرد: در سالل ۹۸ تعداد ۱۴ رویداد برگزار شد که از مدیریت هوشمند شروع شد و تا رویدادهایی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، رباتیک، نفت و گاز، آتش نشانی و خدمات ایمنی ادامه یافت و از آنجایی که در سال ۹۸ این رویدادها به صورت حضوری برگزار شده بود، امکان مذاکرات B2B برای طرف‌های عرضه و تقاضا فراهم بوده است.

وی تعداد رویدادهای برگزار شده در سال ۹۹ را ۱۱ مورد ذکر کرد و یادآور شد: در جریان برگزاری این رویدادها، تاکنون قراردادهایی برای اجرای پروژه‌ها برگزار شده و تاکنون ۴۵ قرارداد با حجم ۶۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: طی این رویدادها از سوی صنایع مختلف هزار و ۹۹۰ نیاز فناورانه ارائه و ۳ هزار و ۱۸۹ جلسه مذاکره برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد امروز گفت: در رویداد امروز ۲۲ نیاز فناورانه از سوی صنایع مرتبط با حمل و نقل ارائه شده و از سوی دیگر ۸۰۰ شرکت فناوری در این حوزه شناسایی شدند و ۹۸ شرکت برای حضور در این رویداد آمادگی خود را اعلام کردند.

شاوردی یادآور شد: در نهایت ۲۳ شرکت برای حضور انتخاب شدند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا