سرور مجازی
تکنولوژی

کامپیوتر گیمینگ جدید AORUS با طراحی مشابه ایکس باکس سری X معرفی شد

AORUS، زیرمجموعه شرکت گیگابایت کامپیوتر گیمینگ Model S 12th Gaming Mini PC را معرفی کرده که مجهز به پردازنده «آلدر لیک دسکتاپ» اینتل و تراشه گرافیکی RTX 3070 انویدیا است و طراحی ظاهری آن به ایکس باکس‌ سری X شباهت دارد.

گفتنی است که اکنون استفاده از زبان طراحی ایکس باکس در بازار کامپیوتر‌های مختص بازی به شدت رایج شده و نخستین شرکتی که دست به چنین اقدامی زد برند NZXT بود. حالا از قرار معلوم AORUS هم همین مسیر را ادامه داده است، البته که شاید طراحی این دستگاه شبیه یک ایکس باکس سری ایکس باشد اما بدون شک سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به کنسول مایکروسافت دارد.

مشخصات کامپیوتر گیمینگ AORUS

محصول جدید AORUS از پردازنده اینتل Core i7-12700K بهره می‌برد. مادربورد این محصول نیز بر مبنای تراشه Z690 ساخته شده و با برخورداری از سوکت LGA 1700، امکان بروزرسانی سخت‌افزاری را هم فراهم می‌کند، هرچند که برای اینکار باید محدودیت‌های «توان طراحی گرمایی» دستگاه را هم مدنظر داشت.

در این محصول از کارت گرافیک RTX 3070 انویدیا جی‌فورس با سیستم خنک‌کننده اختصاصی گیگابایت، رم 32 گیگابایتی DDR5-4800 به همراه 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی M.2 SSD (نسل 4) مجهز شده است.

نوشته های مشابه

کامپیوتر گیمینگ AORUS همچنین دارای یک پاور 750 واتی با استاندارد 80 پلاس گولد، دو درگاه HDMI، سه درگاه نمایشگر، دو درگاه USB Type-A به همراه درگاه LAN اترنت 2.5GbE و همینطور دو درگاه SMA (2T2R) در کنار درگاه‌های دوگانه صوتی و یک کلید Q-Flash Plus است.

تمامی این موارد در بدنه‌ای با ابعاد فیزیکی 190 در 189 در 400 میلی‌متر قرار گرفته‌اند که کمی بزرگ‌تر از ابعاد فیزیکی 151 در 151 در 301 میلی‌متر سری ایکس کنسول‌های ایکس باکس است. در واقع این محصول تنها حدود 10 میلی‌متر بلند‌تر از پلی‌استیشن 5 است.

لازم به ذکر است که AORUS S Mini PC برای خنک‌سازی هرچه بهتر سخت‌افزار خود دارای یک سیستم خنک‌کننده عمودی است و در آن واحد‌های اصلی پردازنده به یک سینک حرارتی مرکزی با پایه‌ای از جنس مس متصل شده‌اند و این ساختار به کمک لوله‌ها و 2 پروانه موجود در بالا و پایین سینک حرارتی، به خنک کردن دستگاه می‌پردازد.

در پایان هرچند که AORUS Model S عالی به نظر می‌رسد اما متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص تاریخ عرضه یا قیمت آن در دست نیست، با این وجود به نظر می‌رسد AORUS نمونه مشابهی از همین مدل را بر مبنای پردازنده Ryzen 9 5900X ساخت AMD هم عرضه کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا