سرور مجازی
فضای مجازی

فعالیت کارخانجات چین به کمترین سرعت خود از فوریه 2020 رسید

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، فعالیت کارخانجات چین در ماه ژوئیه در حالی به کمترین سرعت خود در 17 ماه گذشته رسید که هزینه مواد اولیه، تعمیر و نگهداری تجهیزات و شرایط جوی شدید بر فعالیت های تجاری تأثیر گذاشته و به نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی این کشور افزوده است.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین (NBS)، شاخص رسمی مدیران خرید (PMI) از 50.9 در ماه ژوئن به 50.4 در ماه ژوئیه کاهش یافت اما همچنان بالای 50 واحد است که رشد را از انقباض جدا می کند.

تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که این شاخص به 50.8 برسد.

این پایین ترین رقم این شاخص از فوریه 2020 یعنی زمانی که به رقم 35.7 سقوط کرده بود، محسوب می شود. این سقوط پس از آن رخ داد که دولت چین برای کنترل همه گیری ویروس کرونا این کشور را تعطیل کرد.

رشد 8 درصدی اقتصاد چین در سه ماهه دوم 2021اقتصاد چین رشد بی سابقه 18.3 درصد را در سه ماهه اول 2021 ثبت کرد

یکی از مقامات اداره ملی آمار چین در بیانیه ای اعلام کرد که زیر شاخص PMI برای تولید از 51.9 در ماه ژوئن به 51.0 واحد کاهش یافته است و درباره علت آن به تعمیر و نگهداری تجهیزات و شرایط جوی بد چین اشاره کرد.

به گفته وی، زیرشاخص سفارش جدید از 51.5 به 50.9 کاهش یافت که نشان دهنده کاهش تقاضا می باشد.

ژوی ژانگ، اقتصاددان ارشد و کارشناس مدیریت سرمایه در موسسه "پین پوینت" می گوید: هشداردهنده ترین سیگنال، شاخص سفارش جدید صادرات است که از ژوئیه سال گذشته در پایین ترین سطح خود قرار دارد.

زیرشاخص سفارشات صادراتی جدید از ماه مه طی سه ماه متوالی کاهش یافته است. ان شاخص در ژوئیه به 47.7 واحد رسید.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا