سرور مجازی
تکنولوژی

چگونه روی گوشی‌های اندروید و آیفون کالاف دیوتی موبایل نصب کنیم؟

امروزه برخلاف سال‌های قبل، گوشی‌های هوشمند تبدیل به ابزار اصلی بازی بسیاری از کاربران شده‌اند و همین موضوع باعث شده تا شرکت‌های سازنده بازی‌های پی‌سی و کنسول به سراغ این دستگاه‌های قابل حمل بروند، البته افزایش قدرت گرافیکی موبایل‌ها را هم نباید از دست کم بگیریم. در این میان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل، کالاف دیوتی موبایل (Call of Duty Mobile) است که طرفداران بی‌شماری دارد. در همین راستا می‌خواهیم در این مطلب نحوه نصب کالاف دیوتی موبایل روی گوشی اندروید و iOS یا همان آیفون را به شما آموزش دهیم.

بازی کالاف دیوتی موبایل از زمان انتشارش برای پلتفرم موبایل، رشد چشمگیری را تجربه کرده و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان روزانه این بازی آنلاین را تجربه می‌کنند. در حقیقت با یکی از بهترین بازی‌های آنلاین و جنگی گوشی موبایل روبه‌رو هستیم. این بازی که از حالت‌های مختلفی بهره می‌برد، می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند، البته مسلما قبل از اینکه بتوانید در این دنیا با دیگران رقابت کنید، باید آن را ابتدا روی گوشی‌تان نصب کرده باشید.

این بازی هر چند وقت یکبار مانند سایر بازی‌های این سبک با فصل‌های جدید (Season)، محتوای تازه‌ای را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد تا بازی برایشان خسته‌کننده نشود. در حال حاضر جدیدترین فصل این بازی، فصل 6 یا Season 6 است. در ادامه می‌توانید تریلر بازی کالاف دیوتی موبایل را ببینید:

نوشته های مشابه

آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل

در ادامه نحوه نصب Call of Duty Mobile روی گوشی های اندروید و آیفون را به شما آموزش می‌دهیم، تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل در اندروید

کالاف دیوتی موبایل یک بازی گرافیکی است (البته می‌توانید کیفیت گرافیکی‌اش را تغییر دهید)، بنابراین روی گوشی‌های اندرویدی پایین‌رده عملکرد چندان مناسبی از خودش نشان نمی‌دهد و باید حداقل یک گوشی میان‌رده داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت آن را تجربه کنید. همچنین باید روی گوشی‌تان حداقل اندروید 4.3 نصب شده باشد و بیش از دو گیگابایت فضای خالی داشته باشید.

دانلود و نصب کالاف دیوتی موبایل روی گوشی اندروید کار بسیار ساده‌ای است و مدت زمان لازم برای این کار به سرعت اینترنت‌ شما بستگی دارد چرا که با بازی حجیمی (بالای 2 گیگابایت) روبه‌رو هستیم.

برای دانلود این بازی روی گوشی اندرویدی خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی گوشی اندرویدی خود به گوگل پلی استور بروید.
  • در نوار جستجوی بالای فروشگاه اپ گوگل عبارت Call of Duty Mobile را جستجو کنید. البته می‌توانید از اپ باکس پایین مطلب هم استفاده کنید.
  • روی بازی ضربه بزنید و گزینه Install را انتخاب کنید.
  • صبر کنید تا بازی دانلود و روی گوشی شما نصب شود. در پایان آیکون بازی روی صفحه اصلی و همچنین اپ دراور قرار می‌گیرد. برای شروع بازی تنها کافیست روی آن ضربه بزنید.
آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل

همانطور که بالاتر گفتیم با یک بازی آنلاین روبه‌رو هستیم، بنابراین برای تجربه آن روی گوشی اندرویدی خود باید به اینترنت متصل بمانید. همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که می‌توانید غیر از پلی استور، از کافه بازار و مایکت هم این بازار را دانلود کنید و دیتا هم به صورت خودکار روی گوشی‌تان نصب می‌شود.

آموزش نصب دیتا کالاف دیوتی موبایل

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید بازی کالاف دیوتی موبایل را از طریق گوگل پلی استور یا فروشگاه‌های داخلی دانلود و نصب کنید، می‌توانید فایل APK آن را به صورت جداگانه گرفته و این بازی را به صورت دستی روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

برای این کار باید اول از همه فایل APK این بازی مطرح را از وب‌سایت‌های مورد اعتماد داخلی یا خارجی دانلود کنید. از منابع خارجی می‌توان به APKMirror و APKPure اشاره کرد، با این حال همانطور که گفتیم از هر منبع قابل اعتمادی می‌توانید بازی Call of Duty Mobile را دانلود کنید.

پس از اینکه بازی را دانلود کردید، باید دیتاهای اضافه یا همان OBB را هم از همان منبع قبلی دانلود کنید. البته اگر برای اولین بار می‌خواهید یک برنامه را خارج از پلی استور روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید، اول باید چنین مجوزی را به گوشی‌تان بدهید.

برای اینکه گوشی شما بتواند برنامه‌های منابع خارج از پلی استور یا همان فایل‌های APK را نصب کند، باید به تنظیمات، Security و سپس Unknown Sources بروید.

آموزش نصب دیتا کالاف دیوتی موبایل

البته بجای این کار می‌توانید به تنظیمات، برنامه و کروم رفته و گزینه Allow from this source را فعال کنید تا امکان نصب اپ‌های خارج از اپ استور از طریق این برنامه فراهم شود.

پس از نصب فایل APK بازی Call of Duty Mobile روی گوشی اندروید خود، به برنامه فایل منیجر بروید و فولدر اندروید در گوشی‌تان را پیدا کنید.

آموزش نصب دیتا کالاف دیوتی موبایل

حالا به دنبال فولدر OBB باشید و اگر آن را پیدا نکردید، یک فولدر با همین نام در فایل منیجر و فولدر اندروید بسازید. در ادامه فایل OBB را که برای بازی کالاف دیوتی دانلود کرده‌اید، از حالت فشرده خارج کرده و به دنبال فولدر «com.activision.callofduty.shooter» باشید.

آموزش نصب دیتا کالاف دیوتی موبایل

این فولدر را کپی کرده و درون فولدر جدیدی که با نام OBB ساخته‌اید (یا در گذشته داشته‌اید)، پیست کنید. پس از انجام این مراحل می‌توانید حالا با خیال راحت بازی را اجرا کنید.

آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل روی آیفون

دانلود و نصب بازی کالاف دیوتی موبایل روی iOS بسیار ساده است و تنها باید چند مرحله ساده زیر را طی کنید:

  • روی آیفون یا آیپد خود به اپ استور بروید.
  • به تب جستجو رفته و در نوار بالایی آن عبارت Call of Duty را جستجو کنید.
  • روی بازی ضربه زده و گزینه Get را بزنید.
  • با توجه به سرعت اینترنت و حجم بالای 2.6 گیگابایتی بازی، مدتی طول می‌کشد تا روی آیفون یا آپید شما بازی کالاف دیوتی موبایل نصب شود، بنابراین باید صبور باشید.

بازی کالاف دیوتی موبایل را از طریق اپ باکس زیر می‌توانید برای گوشی های اندروید و ایفون دانلود کنید:

Call of Duty®: Mobile
  • Call of Duty®: Mobile
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده: .Activision Publishing, Inc
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: 2200 و 2600 مگابایت

اجرای بازی Call of Duty Mobile

پس از انجام تمام مراحل بالا و نصب موفق بازی روشی گوشی اندروید یا ایفون خود، باید وارد آن شوید. یا باید به عنوان مهمان در این بازی حضور پیدا کنید یا اینکه به سراغ حساب اکتیوژن یا فیسبوک خود بروید. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، اگر به صورت مهمان وارد این بازی شوید نمی‌توانید پیشرفت خود را به دستگاه دیگری منتقل کنید.

آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل

با توجه به این موضوع یا باید از حساب اکتیوژن استفاده کنید یا اکانت فیسبوک که البته برای فیسبوک باید به سراغ ابزارهای تغییر آی‌پی بروید. با ورود به حساب خود می‌توانید روند بازی را در دستگاه‌های مختلف ادامه دهید و برای مثال می‌توانید هم روی گوشی و هم روی تبلت از بازی کالاف دیوتی موبایل لذت ببرید.

همانطور که گفتیم با یک بازی آنلاین روبه‌رو هستیم، بنابراین در آن حالت آفلاینی وجود ندارد و باید همیشه به اینترنت متصل باشید تا بتوانید آن را تجربه کنید. برای تجربه بهتر این بازی پیشنهاد می‌کنیم که از هدفون استفاده کنید. حتی برای اینکه تجربه بهتری داشته باشید، می‌توانید به سراغ کنترلر بروید و از دسته استفاده کنید.

شما در بازی کالاف دیوتی موبایل می‌توانید کنترل‌ها، حالت تیراندازی و همچنین میزان حساسیت به لمس را در تنظیمات تغییر دهید. اما یکی دیگر از بخش‌های مهم این بازی همانطور که در ابتدا گفتیم، امکان تغییر کیفیت گرافیکی است.

اجرای بازی Call of Duty Mobile

زمانی که برای اولین بار وارد بازی می‌شوید، گوشی‌تان به صورت خودکار تنظیمات گرافیکی را تشخیص می‌دهد، اما می‌توانید خودتان تنظیمات گرافیکی را هم تغییر دهید. برای این کار به بخش Audio and Graphics بروید. در اینجا گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرد و می‌توانید مواردی مانند کیفیت گرافیک و همچنین فریم ریت را تغییر دهید. مسلما با توجه به قدرت گرافیکی خود باید تنظیمات را تغییر دهید تا تجربه روان‌تری داشته باشید.

با انجام تمام مراحل بالا می‌توانید روی گوشی یا تبلت خود از بازی کالاف دیوتی موبایل و حالت‌های مختلف آن لذت ببرید و ساعت‌ها سرگرم باشید.

سوالات متداول درباره نصب کالاف دیوتی موبایل

بازی کالاف دیوتی موبایل را از کجا برای گوشی اندروید دانلود کنیم؟

بازی Call of Duty Mobile را می‌توانید برای گوشی های اندروید از گوگل پلی استور و همچنین فروشگاه های داخلی مانند کافه بازار و مایکت دانلود کنید. لینک این فروشگاه ها در مطلب قرار گرفته‌اند.

چگونه دیتا کالاف دیوتی موبایل را روی گوشی اندروید نصب کنیم؟

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از پلی استور یا نمونه‌های داخلی آن بازی کالاف دیوتی موبایل را دانلود یا نصب کنید، باید از سایت‌های داخلی یا خارجی فایل APK و همچنین دیتای این بازی را دانلود کنید. پس از نصب فایل APK، باید دیتای بازی را درون فولدر OBB قرار دهید و سپس به سراغ اجرای بازی بروید.

چگونه روی آیفون بازی کالاف دیوتی موبایل را نصب کنیم؟

شما می‌توانید بازی Call Duty Mobile را روی آیفون و آیپد تجربه کنید و برای این کار تنها کافیست آن را از اپ استور دانلود کنید. با توجه به حجم بالای بازی، باید برای دانلود و نصب آن کمی صبر داشته باشید.

بازی کالاف دیوتی موبایل روی کدام گوشی‌ها اجرا می‌شود؟

این بازی آنلاین را می‌توانید روی گوشی‌های اندرویدی میان‌رده، بالارده و پرچمدار تجربه کنید و باید روی آن‌ها حداقل اندروید 4.3 نصب شده باشد. همچنین تمامی آیفون‌ها و آیپدهای جدید هم می‌توانند کالاف دیوتی موبایل را اجرا کنند. اگر با افت فریم روبه‌رو شدید، می‌توانید به صورت دستی کیفیت گرافیک و همچنین فریم ریت آن را کاهش دهید تا تجربه روان‌تری از بازی داشته باشید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا