سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مایکروسافت اج ۹۲ برای سیستم عامل اندروید منتشر شد

به دنبال انتشار مایکروسافت اج ۹۲ برای کامپیوتر، حالا نوبت به انتشار همین نسخه برای موبایل رسیده و مایکروسافت بالاخره کد مبنای آن را با نسخه PC یکسان کرده است. به عبارت دیگر، نسخه اندروید اج ۹۲ حالا بر اساس کرومیوم ۹۲ ساخته شده است.

مایکروسافت تا پیش از انتشار اج ۹۲ در نسخه اندروید از کرومیوم ۷۷ استفاده می‌کرد و همین مسئله موجب عقب‌ماندگی این مرورگر از لحاظ قابلیت‌ها و عملکرد نسبت به سایر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم شده بود. ولی حالا نسخه اندروید هم به نسخه PC ملحق شده و حالا تمامی نسخه‌های مرورگر اج بر مبنای کرومیوم ۹۲ هستند.

با یکسان‌سازی کد مبنای مرورگر اج، انتظار داریم این اپلیکیشن قابلیت‌ها و بهینه‌سازی‌ها را با سرعت بسیار بیشتری دریافت کند. مایکروسافت اج ۹۲ قابلیت‌های جدید زیادی دارد و به شما اجازه می‌دهد زبانه‌ها، گذرواژه‌ها، تاریخچه وبگردی‌ها و بوکمارک‌ها را با یک اکانت در چند دستگاه همگام‌سازی کنید.

مایکروسافت اج ۹۲ یک سیستم مسدودسازی تبلیغات دارد که با کمک Adblock Plus کار می‌کند. این سیستم به شما اجازه می‌دهد سرویس‌های ردیابی و تبلیغات آزاردهنده وب‌سایت‌های مختلف را مسدود کنید. برای استفاده از این قابلیت کافیست به مسیر Settings > Privacy and Security > Block ads بروید.

نسخه اندروید مرورگر اج درست مثل مرورگر گوگل کروم به ابزار پیش‌فرضی برای تهیه اسکرین‌شات مجهز شده است. زمانی که در یک صفحه وب حضور دارید، با لمس کردن منوی Share می‌توانید گزینه اسکرین‌شات را از گوشه پایین صفحه ببینید.

اج ۹۲ همچنین از صفحه جدیدی برای بخش تنظیمات بهره می‌برد و اجازه می‌دهد صفحات وب را به سایر دستگاه‌هایی که به اکانت مایکروسافت‌تان وصل شده‌اند، ارسال کنید. این نسخه قابلیت ترجمه صفحات وب را هم فراهم می‌کند و با کمک سرویس Microsoft Translator این کار را انجام می‌دهد.

انتشار اج ۹۲ از همین حالا در گوگل پلی آغاز شده اما ممکن است با کمی تاخیر به دست تمامی کاربران برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا