سرور مجازی
فضای مجازی

کمبود گاز طبیعی قیمت آن را افزایش داده است

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، قیمت گاز طبیعی در سراسر اروپا و آسیا به خاطر کاهش عرضه، پایین آمدن تولید در اروپا و صادرات کمتر از طرف روسیه افزایش یافته است.عرضه گاز طبیعی طی هفته‌های آینده احتمالا محدودتر خواهد شد.

قیمت گاز طبیعی برای اولین بار به 40 یورو در هر مگاوات ساعت رسیده است. قیمت گاز در انگلیس به بالاترین رقم طی 16 سال گذشته یعنی حدود 14 دلار در هر میلیون بی تی یو رسیده است. قیمت گاز در آسیا هم تا 15 دلار در هر میلیون بی تی یو بالا رفته است.

تحلیلگران عقیده دارند گزینه‌های زیادی در دنیا برای عرضه اضافی گاز به بازار وجود ندارد. روسیه تنها منبع عرضه گاز است ولی مشخص نیست ارسال محموله های مازاد آن از چه زمانی آغاز شود. بنابراین تاجران در سراسر دنیا، از ژاپن گرفته تا برزیل، چشم به قیمت گاز در اروپا دارند.

قطر قرارداد 20 ساله گاز طبیعی با کره جنوبی امضا کردتقاضای جهانی برای گاز طبیعی در‌ سال 2040 به اوج می رسد

تقاضا برای گاز طبیعی در سراسر جهان رو به افزایش است و دلیل آن تنها بهبود اقتصادی نیست. برای مثال در برزیل، واردات گاز طبیعی مایع به بالاترین رقم رسیده چون خشکسالی ظرفیت تولید برق آبی در این کشور را محدود کرده است. در اروپا، زمستان طولانی ذخایر گاز طبیعی را خالی کرده است. در آسیا بهبود سریع اقتصادی با اوج فصلی تقاضا در تابستان همراه شده و قیمت را بالا برده است.

در این بین، صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا در نیمه اول سال جاری میلادی به بالاترین رقم یعنی متوسط 9.6 میلیارد فوت مکعب در روز رسیده است. آسیا مقصد اول صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا در 2021 بوده و 46 درصد از صادرات آمریکا را به خود اختصاص داده است. پس از آن اروپا با 37 درصد قرار دارد.

انتهای پیام/88

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا