سرور مجازی
تکنولوژی

عربستان سعودی با سرمایه 1 تریلیون دلاری، آسمان خراش افقی 120 کیلومتری می‌سازد

عربستان سعودی می‌خواهد تا سال 2030 آسمان‌خراشی به طول 120 کیلومتر موسوم به Mirror Line به معنی «خط آینه» بسازد. احداث این ساختمان احتمالا حدود 1 تریلیون دلار هزینه لازم دارد و در پایان کار می‌تواند میزبان 5 میلیون نفر باشد.

به گزارش وال استریت ژورنال، عربستان سعودی می‌خواهد دو آسمان‌خراش موازی به طول 120 کیلومتر بسازد که طرفین آن‌ها آینه‌ای خواهد بود و ارتفاعشان از برج امپایر استیت آمریکا فراتر می‌رود. خط آینه قرار است قطار سریع‌السیر خودش را داشته باشد تا مردم بتوانند ظرف مدت 20 دقیقه از ابتدا تا انتهای آن را طی کنند. به‌علاوه، قرار است در این مجموعه شاهد مزارع عمودی، یک استادیوم ورزشی و یک بندرگاه باشیم.

خط آینه عربستان سعودی

آسمان‌خراش عربستان سعودی کجا ساخته می‌شود؟

خط آینه در آینده بخشی از شهر بیابانی Neom خواهد بود که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان در ماه ژانویه 2021 از ایده آن رونمایی کرد. او گفته بود می‌خواهد کشورش بنایی داشته باشد که به اندازه اهرام مصر مهم باشد و تا ابد باقی بماند.

خط آینه از دو ساختمان بزرگ با ارتفاع 487 متری تشکیل خواهد شد و از خلیج عقبه به کوهستان‌ها خواهد رفت و بعد در امداد ساحل به صحرا خواهد رسید. اگرچه محمد بن سلمان گفته انتظار دارد که این پروژه تا سال 2030 آماده شود، اما مهندسان باور دارند که احداث این مجموعه می‌تواند 50 سال به طول بیانجامد.

نوشته های مشابه
خط آینه عربستان سعودی

طول این آسمان‌خراش آن قدر بزرگ است که برای احداثش باید خمیدگی کره زمین را در نظر گرفت. گفته شده که انرژی این مجموعه از منابع تجدیدپذیر تامین خواهد شد و خوراک ساکنان آن هم با کمک مزارع عمودی به دست خواهد آمد. افرادی که در این مجموعه حضور پیدا می‌کنند برای صرف روزانه سه وعده غذا احتمالا باید حق اشتراک بپردازند.

محمد بن سلمان امیدوار است که پروژه‌های شهر نئوم از جمله این ساختمان بتوانند هزاران شغل جدید ایجاد کنند و مانع از اتکای بیش از حد این کشور بر منابع نفتی شوند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا