سرور مجازی
تکنولوژی

روسیه به اشتباه جنگنده 50 میلیون دلاری خود را در خاک اوکراین سرنگون کرد [تماشا کنید]

گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهند که نیروهای روسیه یک جنگنده خودی Su-34M را در شرق اوکراین منهدم کرده‌اند. در یکی از این ویدیوها که در کانال تلگرام وابسته به مقامات روسی منتشر شده، صحنه سقوط جنگنده را می‌بینیم و ویدیوی دوم لاشه این بمب‌افکن 50 میلیون دلاری را نشان می‌دهد.

به گزارش بیزنس اینسایدر، به تازگی ویدیویی منتشر شده که سرنگون‌سازی یک جنگنده در آسمان شرق اوکراین را نشان می‌دهد. در ابتدا مشخص نبود که این جنگنده دقیقا چه نوع هواپیمایی بوده، اما زیاد طول نکشید تا لاشه این بمب‌افکن روی زمین پیدا شد. بررسی‌ها نشان داد که این جنگنده یک Su-34M با شماره ثبت RF-95890 بوده که تاکنون 10 عدد یا کمتر از آن به ارتش روسیه تحویل داده شده است. این سانحه می‌تواند به خاطر عملکرد نادرست سیستم تشخیص دوست و دشمن (IFF) یا خطای یک اپراتور رخ داده باشد.

این جت‌ها که رسانه‌های روسی آن‌ها را متعلق به نسل ++4 می‌دانند، ماه گذشته به نیروی هوایی روسیه تحویل داده شدند. نیروی هوایی در ماه آوریل 2020 سفارش آن‌ها را ثبت کرده بود. در حال حاضر، تنها کشور دنیا که از این جنگنده‌ها استفاده می‌کند، خود روسیه است.

نوشته های مشابه

روسیه کمتر از 10 جنگنده Su-34M دارد

اولین بار در ماه ژوئن سال 2021 بود که یک رسانه روسی اعلام کرد این کشور تا پایان همان سال هشت جنگنده Su-34M دریافت می‌کند. اما مسکو بالاخره در تاریخ 8 ژوئیه امسال خبر داد که اولین بمب‌افکن از این مدل وارد عرصه فعالیت شده است. تا امروز بعید به نظر می‌رسد که مجموع تعداد این جنگنده‌ها از 10 عدد فراتر رفته باشد.

سوخوی Su-34 از دهه‌ها پیش در دست توسعه قرار دارد و اولین طرح‌های مفهومی آن در سال 1977 ارائه شد. این هواپیما مانند بسیاری از جنگنده‌های مدرن روسیه مبتنی بر Su-27 Flanker طراحی شد که هدفشان رقابت با جنگنده‌های نسل چهارم آمریکا نظیر F-14 تامکت و F-15 ایگل بود.

ارزش هر کدام از بمب‌افکن‌های پیشرفته Su-34M حدود 50 میلیون دلار برآورد می‌شود. روسیه تاکنون حداقل 35 جنگنده از انواع مختلف را در اوکراین از دست داده که از آن‌ها مدرک قطعی داریم، اما تخمین زده می‌شود که رقم واقعی آن‌ها 200 عدد باشد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا