سرور مجازی
اقتصادی

 نادر قاضی‌پور: برخی بازنشسته‌ها توان خرید دندان مصنوعی را هم ندارند

 نادر قاضی‌پور: برخی بازنشسته‌ها توان خرید دندان مصنوعی را هم ندارند

نادر قاضی‌پور گفت : متاسفانه دولت در تمامی کارها دخالت می‌کند. در سال گذشته نیز چنین خطایی را انجام داد و به حقوق بازنشستگان دست درازی کرد و سبب شد انبوهی پیرمرد و پیرزن راهی خیابان شوند و وقتی دید این اتفاق رخ داده، عقب‌نشینی کرد.

او گفت: وقتی فرد شاغل است، هزینه‌هایش چندان زیاد نیست، اول اینکه سلامت بدنی دارد و دوم اینکه بزرگ خانواده نیست اما در دوران بازنشستگی هزینه‌ی درمان به شدت افزایش می‌یابد و بچه‌های دیروز که با کم و زیاد خانواده می‌ساختند با عروس و داماد و نوه به خانه‌ی والدین می‌روند و در نتیجه هزینه بالا خواهد رفت.

تصمیم مهم مجلس برای بازنشستگان/ مبنای حقوق بازنشستگی 5 ساله می‌شود؟

او مهمترین وظیفه‌ی دولت را رسیدگی به بحران تورم دانست و گفت: دولت باید با مهار تورم، مقابل پوچ شدن ارزش حقوق و مستمری بایستد . واقعا وضعی شده که برخی بازنشستگان آرزوی مرگ می‌کنند تا از شرمندگی مقابل زن و فرزند نجات یابند .
قاضی پور گفت: اقای رییسی این شتر دم خانه‌ی شما و وزیر کار هم می‌خوابد و شما نیز روزی بازنشسته می‌شوید، پس به فکر خودتان باشید و اول تورم را مهار کنید و سپس حقوق بازنشستگان را در حد معقول افزایش دهید.

او با تاکید بر اینکه برخی بازنشستگان متاسفانه حتی منزل مسکونی ندارند، گفت: این دسته افراد واقعا قادر به تامین هزینه‌ی زندگی نیستند و کسانی که خانه دارند نیز با این حقوق شاید بتوانند ده روز اول ماه زندگی کنند.

نماینده اسبق مجلس گفت: شما سری به هتل فردوسی بزنید، می‌بینید همواره گروه‌های سی چهل نفره از پیرمردان زن و مرد ژاپنی در این هتل هستند، پرسیدم گفتند سازمان‌های بازنشستگی این‌ها سالی یک بار انها را به خارج می‌فرستند اما بازنشسته‌ی ما در تامین معیشت خود مانده است.

او گفت: دولت جدا از افزایش مستمری بازنشستگان متناسب با تورم، باید به فکر بازنشستگان بدون مسکن باشد و برای کاهش هزینه‌های درمان آنها نیز تدبیر کند، بازنشسته عمل زیبایی نمی‌کند اما بسیاری از بازنشسته‌ها حتی قادر نیستند برای خودشان دندان مصنوعی بخرند.

او گفت: بعد از حل این مشکلات باید به فکر تفریح این افراد بود، حداقل یک سفر کیش و مشهد حق کسی هست که عمر و جوانی‌اش را برای کشور کار کرده است.

233220

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا