سرور مجازی
فضای مجازی

ربات‌هایی که با هم، بازی فکری می کنند

دو ربات که با لمس انسان کنترل می‌شوند در حال انجام ماموریت‌های عملی نجات در سازمان انرژی اتمی انگلس واقع در آکسفوردشر هستند.

بر اساس گزارش powerengineeringint، این ربات‌های دوقلو که هر دو با نام «Mascot» شناخته می‌شوند، بازی فکری «جنگا» را انجام دادند تا مهارت خود را در انجام ماموریت‌ها آزمایش کنند. مهارت‌هایی که برای رفتن به مکان‌هایی که انسان‌ها قادر به بررسی آن‌ها نیست لازم است.

هر ربات دارای دو بازو با گیره است که می‌تواند بیش از ۹۰۰ ابزار سفارشی را مدیریت کند. آن‌ها در انتهای یک بوم مفصلی مستقر می‌شوند که توسط یک تیم راه دور و از اتاق کنترل هدایت می‌شود. این اتاق حاوی صفحه‌نمایش‌های واقعیت مجازی و فید‌های دوربین زنده برای اطمینان از نمایش دقیق آن‌ها است.

اپراتور‌های ماهر از دو بازوی ربات برای کنترل هر ربات استفاده می‌کنند که به آن اجازه می‌دهد کار‌هایی مانند تعویض کاشی، جوشکاری، برش و نقشه برداری را انجام دهد.

ربات دوقلو

گری هرمون، کارشناس ارشد کنترل از راه دور می‌گوید: سیستم‌های رباتیک بخشی جدایی‌ناپذیر از قرار دادن انرژی همجوشی در شبکه برای طراحی و نگهداری نیروگاه‌های همجوشی در آینده هستند. دومین ربات در حال حاضر برای آموزش تیم کنترل از راه دور در انجام ماموریت‌های نجات ایجاد شده است تا به این ترتیب بتوانند اطمینان حاصل کنند دو ربات می‌توانند در صورت شرایط اضطراری به کمک یکدیگر بروند.

این پروژه ۳۲ ماهه هزینه‌ای ۱.۸ میلیون دلاری داشته و بیش از ۴۰ مهندس را در آزمایشگاه رباتیک گرد هم آورده است.


بیشتر بخوانید

  • برای اولین بار ربات‌های ناسا با یکدیگر در ایستگاه فضایی بین المللی کار کردند

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا