سرور مجازی
فضای مجازی

افزایش کیفیت خدمات تلفن‌های ثابت مستلزم تعرفه‌های عادلانه است

صابر فیضی درباره اصلاح تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، گفت: “حوزه‌ ارتباطات ثابت طی این سال‌ها به دلیل مقاومت‌هایی که در زمینه تعرفه‌ها وجود داشته است، به شدت جا مانده و لذا این موضوع باعث شده است که توسعه ارتباطات ثابت متوقف شود”.

او  ادامه داد: از دید حاکمیت، شرکت مخابرات ایران یک بسته است که بخش‌های همراه اول و تلفن ثابت در دل هم بودند تا بتوانند هزینه‌ها و درآمد آن‌ها را یکپارچه کنند، که این موضوع در شرکت مخابرات ایران هیچ‌وقت عملیاتی نشد، زیرا خدمات این دو مجموعه متفاوت و این دو شرکت دور از هم بودند، در نتیجه یک بخش از لحاظ امکانات و درآمد در شرایط خاصی قرار گرفت و بخش دیگر نیز به تدریج نزول کرد و به بن بست رسید.

مدیرعامل وقت شرکت مخابرات ایران در زمان خصوصی سازی این شرکت، توضیح داد: زمانی که ارتباطات ثابت در شرکت مخابرات ایران به این وضعیت رسید که هم اکنون به صورت واضح مشهود است، سایر خدمات نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

فیضی تاکید کرد: بنده معتقدم در زمینه ارتباطات ثابت خیلی قبل‌تر باید تصمیم‌گیری می‌شد و لذا اکنون باید تعرفه عادلانه تعیین شود تا بتوان با این تعرفه‌ها کیفیت خدمات ارائه شده را افزایش و شبکه را پایدار نگاه داشت.

کیفیت خدمات تلفن‌های ثابت

مدیرعامل پیشین مخابرات ایران، اشاره کرد: در خصوص شرکت مخابرات ایران همیشه این سوال در ذهن بنده وجود داشته که اگر این شرکت خصوصی نمی‌شد، آیا با این برخورد‌ها مواجه می‌شد؟ مطمئنا اینطور نبود همانطور که در سایر بخش‌ها تعرفه‌ها تغییر کرد و کسی هم معترض نبود، تعرفه‌های تلفن ثابت هم همانند سایر بخش‌ها عادلانه افزایش می‌یافت.

فیضی گفت: پیگیری‌هایی که از سالیان گذشته تا به امروز انجام شده است باعث شده تا اصلاح تعرفه‌ها در مسیر منطقی قرار گیرد که امری مبارک است و حتما ارائه خدمات بهتر را توسط شرکت مخابرات ایران به دنبال دارد.

او اظهار کرد که هم اکنون در شرکت مخابرات ایران، کم و کاستی‌های زیادی وجود دارد که نمی‌توان همه‌ی آن‌ها را با تعرفه مرتبط دانست، اما امکان رفع برخی از این مشکلات از طریق اصلاح تعرفه‌ها وجود دارد و در نهایت باید بخشی از درآمد حاصله از اصلاح تعرفه‌ها در جهت توسعه شبکه هزینه شود.

فیضی در پایان یادآوری کرد که شرکت مخابرات ایران نباید از این نکته هم غافل باشد که وضعیت جدید تعرفه‌ها باید به گونه‌ای مدیریت شود که به کاهش تعداد مشترکان تلفن ثابت منجر نشود.


بیشتر بخوانید

  • بهره برداری از پروژه های شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دنیای ارتباطات

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا