سرور مجازی
zoomit

تصویر منتسب‌ به X670-P Prime بهره‌مندی این مادربرد ایسوس از دو تراشه را تأیید می‌کند

دو شرکت ازراک و گیگابایت در اتفاقی به‌ظاهر تصادفی جزئیات سوکت AM5 را فاش و مدتی بعد اطلاعات فاش‌شده را از وب‌سایت خود پاک کردند. در همین راستا به‌تازگی جزئیات دیگری فاش شده است که این بار به مادربردهای جدید ایسوس با پلتفرم AMD اشاره می‌کند.

فعلاً مشخص نیست که چرا تمامی این اطلاعات جدید در کمتر از یک روز فاش شده‌اند، بااین‌حال به‌نظر می‌رسد مادربردهای سری X670 قرار است در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۲ به نمایش دربیایند.

براساس آنچه ویدیوکاردز می‌نویسد، افشاگران در شبکه‌ی اجتماعی Baidu جزئیات برد مدار چاپی مادربرد Asus X670-P Prime WiFi را منتشر کرده‌اند. تصویر فاش‌شده جایگاه دقیق سوکت AM5 را به‌همراه اسلات چهارگانه‌ی حافظه‌ی DDR5 و یک رابط PCIe x16 نشان می‌دهد. همچنین می‌توانیم در اطراف سوکت طراحی ۱۴ فازی VRM را مشاهده کنیم.

تصویر برد مدار چاپی مادربرد X670-P Prime WiFi ایسوس با دو تراشه

این نخستین پیکربندی از طراحی مبتنی‌بر دو تراشه است؛ طراحی جدیدی که تا قبل از افشای تصویر مادربرد Asus X670-P Prime WiFi تنها در حد شایعه بود. به‌نظر می‌رسد مادربردهای سری X670 واقعاً دو تراشه دارند (احتمالاً تراشه‌های Promontory شرکت ASMedia).

تایید نام مادربرد X670-P Prime WiFi ایسوس در تصاویر فاش شده

مادربردهای سری X670 مادربردهایی رده‌بالا برای پردازنده‌های مورد انتظار سری AMD Ryzen 7000 (موسوم به Raphael) هستند که از معماری Zen 4 برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

    • مادربردهای مجهز به سوکت AM5 ای‌ام‌دی احتمالاً ۲ خرداد معرفی می‌شوند/a>

به گفته‌ی AMD، پلتفرم X670 قرار است شامل سوکت LGA1718 (همان AM5) باشد و از استانداردهای DDR5 و PCIe Gen5 پشتیبانی کند. گفته می‌شود ایسوس افزون‌بر X670-P Prime WiFi در پی رونمایی مادربردهای ProArt X670E-CREATOR WIFI و ProArt B650-CREATOR است.

عدم اشاره به تراشه‌ی X670E به‌خصوص در مادربردهای سری Prime ممکن است به این معنی باشد که مادبرد مورداشاره‌ی ایسوس از PCIe Gen5 برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی و پردازنده‌ی گرافیکی پشتیبانی نمی‌کند و این استاندارد را فقط برای یک نوع قطعه مورد استفاده قرار می‌دهد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا