سرور مجازی
اقتصادی

قیمت دلار، طلا و سکه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱/ کاهش قیمت طلا و سکه

به گزارش دیتاسنتر من، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۵۶۴۱ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، کاهشی است و یک میلیون و ۳۶۴ هزار و ۵۵۳ تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت سکه طرح جدید اکنون روند کاهشی دارد و ۱۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان ثبت شده است.

اما قیمت سکه طرح قدیم نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و با نرخ ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. این قیمت نسبت به روز گذشته همین ساعات، تغییری نکرده است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱,۸۲۷٫۶۸ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. همچنین کارشناسان روند صعودی انتظارات تورمی ناشی از افزایش مبلغ یارانه و اخبار گرانی کالاهای اساسی را نیز در این زمینه موثر می‌دانند. البته بازار پس از انتشار اخباری حاکی از شکسته شدن قفل مذاکرات، بازار تا حدودی آرام گرفت.

اما آخرین اخبار از مذاکرات که می‌تواند بر بازارهای دلار، طلا و سکه اثرگذار باشد، چه می‌گویند؟

پیام برجامی انریکه مورا به تهران

نشریه پولیتیکو در گزارشی درباره سفر اخیر انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین به تهران مدعی شد: ایران طی این دیدارهای دو روزه، برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای از خود آمادگی نشان داده، اما هنوز از درخواستش منصرف نشده است.

همچنین در این گزارش مطرح شد: طبق ادعای مقامات غربی، مورا این پیام را [به ایران] منتقل کرده است که آمریکا ممکن است درباره موضوع سپاه پاسداران مذاکره کند اما تنها زمانی که مذاکرات هسته‌ای به سرانجام برسد.

در ادامه این گزارش ادعا شده که ایران از این موضوع صرف‌‎نظر نکرده اما نشان داده است در این اثنا، آماده از سرگیری مذاکرات درباره موضوعات دیگر است و ممکن است درخواست‌های بالقوه جایگزینی برای آن ارائه دهد (ایسنا).

وجود یک یا دو نقطه اختلافی در مذاکرات، غیرطبیعی نیست

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز درباره اظهارات بورل مبنی بر این‌که مذاکرات از بن بست خارج شده است و یکی از نمایندگان عنوان کرده که باقری بزودی عازم وین خواهد بود گفت: من چنین خبری را نشنیدم. درباره اظهارنظر بورل باید بگویم بیشتر جنبه ایجابی اظهاراتش مدنظر قرار بگیرد. اینکه در یک یا دو نقطه، نقطه اختلافی داشته باشیم در مذاکرات غیرطبیعی نیست.

او بیان کرد: رفت و آمد پیام‌ها هیچ وقت در هیچ نقطه‌ای متوقف نبوده است. آنچه امروز در دسترس است چند قدم جلوتر از قبل از سفر موراست (انتخاب).

بازارهای دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر این اخبار نوساناتی دارند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای دیتاسنتر من بخوانید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا