سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

انقلابی در صنعت خودرو با اینترنت اشیا

خودروهای بدون سرنشین، وسایل حمل و نقل عمومی تمام خودکار، اینترنت اشیاء و ارتباط خودروها با یکدیگر؛ شاید اگر هر یک از این عناوین را چند دهه قبل می‌خواندیم به هیچ عنوان برایمان باورپذیر نبودند. شاید در بهترین حالت ممکن فکر می‌کردیم با یک فیلم علمی-تخیلی جدید روبرو هستیم. امروزه نه تنها تمام این موارد رنگ واقعیت به خود گرفته‌اند، بلکه رشد فناوری‌های شگفت‌انگیز چنان سرعت غیرقابل باوری گرفته که تبدیل به اخباری روزمره شده که گاهی حتی بی‌تفاوت از کنار آنها می‌گذریم.

برای اطلاع از همه قابلیت‌ها و خرید گجت خودرو پیود کلیک کنید

اینترنت اشیاء و تحولی که در صنعت خودرو ایجاد کرده هم یکی از همین فناوری‌هاست که با سرعتی سرسام‌آور در حال پیشرفت است. خودروها هر روز مجهزتر از قبل می‌شوند و در کنار آنها گجت‌ها، اپلیکشن‌ها و دستگاه‌های هوشمندی وارد بازار می‌شوند که حتی خودروهای قدیمی‌تر را هم هوشمند می‌کنند.

گجت هوشمند پیود یکی از همین گجت‌هاست که با ورود به بازار تحول عظیمی در حوزه خودرو به وجود آورده است. سیستم مدیریت هوشمند خودروی پیود با کاربری ساده و جذاب خود زندگی را برای افراد ساده‌تر کرده و باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش عمر مفید خودرو می‌شود.

اینترنت اشیاء چگونه صنعت خودرو را دگرگون کرده است؟

همان‌طور که می‌دانید اینترنت اشیاء به زبان ساده ایجاد ارتباط معنادار و یک‌پارچه بین چندین دستگاه یا گجت به وسیله امواج وای‌فای و مدیریت یک مغز کامپیوتری است. این تعریف ساده کاربردهای گسترده‌ای دارد و در صنایع مختلف به اشکال متفاوتی ظهور پیدا می‌کند.

با دیدن این ویدیو‌ها با جذاب‌ترین آپشن خودرو بیشتر آشنا شوید

خودروسازی یکی از پیشگامان عرصه استفاده از IoT محسوب می‌شود که پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در آن به‌دست آمده است. چند نمونه از شگفت‌انگیزترین کاربردهای اینترنت اشیاء در صنعت خودرو را مرور می‌کنیم:

مدیریت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

ماشین‌های سنگین این روزها مجهز به سنسورهای گوناگونی از جمله اندازه‌گیری وزن، ردیاب و امکانات متعدد دیگر شده‌اند. داده‌های گردآوری شده از سنسورهای خودروهای سنگین و مسیر و حرکات آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و اطلاعات به دست آمده از آن کاربردهای بسیاری دارند که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: بررسی لحظه‌ای موقعیت و مسیر کامیون‌ها – ردیابی وزن و نوع باری که خودرو حمل می‌کند – تحلیل عملکرد فنی خودرو مانند مصرف سوخت و مسافت پیموده شده – مدیریت جاده – مدیریت زمان و راننده – بررسی وضعیت ترافیکی جاده‌ها

نکاتی جالب درباره قابلیت ردیاب خودرو پیود + ویدیو

خودروهای مرتبط

خودروهای مرتبط با اشیاء ایده جدیدی نیست. شاید باورش سخت باشد اما بنا بر تخمین کارشناسان، تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۵۰میلیون خودروی مرتبط در دنیا وجود خواهد داشت. این خودروها به یک شبکه اینترنت اشیاء با نام CV2X مرتبط هستند که خودروها و سیستم حمل و نقل هوشمند را با یکدیگر متصل می‌کند.

این ارتباط ایجاد شده بین خودروها با یکدیگر و با دیگر اشیاء منافع بسیاری از جمله کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک، کاهش حوادث و تصادفات و افزایش بهره‌وری دارد.

خودروهای خودران

خودروهای خودران را می‌توان جذاب‌ترین وجه استفاده از اینترنت اشیاء در صنعت خودرو قلمداد کرد. هر چند که پیشرفت‌های چشم‌گیری در این حوزه حاصل شده، اما با تولید خودرویی کاملا خودران و به معنای واقعی کلمه مستقل هنوز فاصله داریم.

دستاورد کنونی که به آن خودروهای نیمه خودران گفته می‌شود خودروهایی هستند که در مواردی مثل راندن، ترمزگیری، پارک کردن و تعویض لاین به راننده کمک می‌کنند. تکنولوژی IoT تزریق شده به این خودروها در مواقع و نقاط به‌خصوص مداخله و مشارکت کرده و به واسطه آنها به راننده برای اجتناب از تصادف کمک می‌کند.

تعمیر و نگهداری خودرو

تجزیه و تحلیل‌های پیشگیرانه را می‌توان یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های آن دانست. سنسورها اطلاعات مربوط به هر بخش را جمع آوری و با پلتفرم به اشتراک می‌گذارند. سپس این اطلاعات با حجمی عظیم از داده که از قبل درباره هر خودرو، قطعه و کارکرد آنها وجود داره تطابق داده شده و تجزیه و تحلیل می‌شود.

تعمیر و نگهداری بهینه، کاهش هزینه‌ها و افزایش عمر مفید خودرو یکی از ویژگی‌های گجت هوشمند پیود است.

ورود اینترنت اشیا به صنعت خودرو با گجت پیود

همان‌طور که اشاره کردیم، گجت هوشمند پیود یک سیستم مدیریت هوشمند خودرو است. سیستمی که با بهره‌گیری از علم روز دنیا، هوش مصنوعی، داده‌های کلان (Big Data) و IoT خدمات متعددی به دارندگان خودرو ارائه می‌کند. خدماتی که نگهداری از خودرو را ساده‌تر کرده و باعث افزایش عمر مفید آن می‌شود.

قابلیت‌های گجت هوشمند پیود:

دیاگ پیود

پس از خرید گجت هوشمند پیود، یک دستگاه توسط OBD Remote به کامپیوتر (ECU) خودروی شما (توسط متخصصی از طرف شرکت و به صورت رایگان) وصل و اپلیکیشنی روی گوشی شما نصب می‌شود. دستگاه در همان ابتدای کار تمام جزئیات خودرو را بررسی کرده و گزارشی از وضعیت خودرو و خطاهای آن و از طریق اپلیکیشن به شما ارائه می‌دهد.

پس از آن دستگاه به طور مداوم و در بازه‌های زمانی کوتاه و مشخص اقدام به عیب‌یابی خودرو کرده و خطاها را حتی پیش از روشن شدن چراغ چک خودرو مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و شما را در جریان وضعیت سلامت خودرو قرار می‌دهد.

دیاگ پیود به طور مستمر با پیوربات در تعامل بوده و در صورت بروز خطایی در خودرو، علل بروز و راه‌های برطرف کردن آن را از پیش پا افتاده‌ترین و کم هزینه‌ترین تا ایرادی که نیاز به مراجعه به تعمیرگاه و تعمیر یا تعویض قطعه داشت باشد را به شما نشان می‌دهد. این ویژگی باعث جلوگیری از مراجعه مداوم به تعمیرگاه برای دیاگ و عیب‌یابی می‌شود.‌

سرویس دوره‌ای اپلیکیشن پیود

پس از نصب دستگاه و اپلیکیشن روی خودرو و موبایل، شما باید اطلاعاتی در جهت مدیریت سرویس دوره‌ای خودروی خود به آن بدهید. اطلاعاتی نظیر آخرین باری که برخی لوازم مصرفی و مایعات خودرو مانند تسمه تایم یا روغن موتور را عوض کرده‌اید.

گجت هوشمند پیود از طریق هوش مصنوعی به تجزیه و تحلیل این اطلاعات پرداخته و سرویس‌های دوره‌ای خودروی شما را مدیریت می‌کند. به عنوان مثال در بازه‌های زمانی متفاوت به شما اطلاع می‌دهد که چقدر تا زمان تعویض روغن موتور زمان دارید.

این یادآوری‌ها شما را از سردرگمی بین زمان‌ها و کیلومترهایی که برای هر یک باید اقدام کنید نجات می‌دهند.

مانیتورینگ و ردیاب خودرو با گجت پیود

سیستم مانیتورینگ هوشمند پیود به صورت لحظه‌ای در حال رصد خودروی شما و در عین حال تعامل با دیگر ویژگی‌های سیستم مدیریت هوشمند است. تعامل این سیستم با ویژگی سرویس دوره‌ای باعث می‌شود که اگر شما در حال خروج از شهر باشید، وضعیت سرویس‌های دوره‌ای خودرو را به شما گزارش دهد و مثلا هشدار دهد که تا زمان تعویض روغن موتور تنها پانصد کیلومتر دیگر باقی مانده است.

سیستم مانیتورینگ مدام در حال رصد موقعیت جغرافیایی خودروی شماست و تمام مسیرهای عبوری، توقف‌ها، تعداد دفعات توقف، مدت زمان هر توقف، سرعت طی شده و تمام جزئیات حرکت خودرو را به تنها شما آن گزارش می‌دهد. بنابراین پیود در کنار قابلیت‌های دیگر یک ردیاب حرفه‌ای خودرو است.

دزدگیر هوشمند پیود

دزدگیر پیود صرفا یک سیستم هشدار دهنده نیست، بلکه همان‌طور که از نام آن پیداست یک دزدگیر هوشمند واقعی است. شما می‌توانید پس از پارک کردن و از طریق اپلیکیشن دستور دهید که خودرو بدون اجازه شما و تحت هیچ شرایطی روشن نشود. در این شرایط حتی اگر گجت را از ماشین جدا کنند هم خودرو روشن نمی‌شود.

با قابلیت دزدگیر خودرو پیود، با استفاده از موبایل خود می‌توانید شیشه‌ها و سیستم تهویه خودرو را از راه دور کنترل کنید و یا ماشین خود را خاموش یا روشن کنید. حتی اگر خودروی شما به هر طریقی جابه‌جا یا سرقت شود، از طریق اپلیکیشن و در هر جای دنیا که باشید می‌توانید خودروی خود را با موبایل خاموش کنید. دستگاه پس از خاموش شدن و در صورت تائید وقوع سرقت موقعیت مکانی آن را به شما و پلیس گزارش می‌دهد.

جیمایندر (یاداور جغرافیایی)

یکی از ویژگی‌های جذاب و منحصربه‌فرد گجت هوشمند پیود جیمایندر یا یادآور جغرافیایی آن است. شما می‌توانید محدوده خاصی را در نقشه مشخص کنید تا هنگام نزدیک شدن یا ورود به آن محدوده، دستگاه از طریق اپلیکیشن به شما اطلاع دهد. یا بازه زمانی خاصی را مشخص کنید؛ مثلا محدوده منزل یک دوست و روز تولد او را به دستگاه بدهید تا اگر در آن روز وارد آن محدوده یا به آن نزدیک شدید، دستگاه به شما یادآوری کرده تا سری به دوستتان بزنید و او را سورپرایز کنید!

سیستم مدیریت هوشمند خودروی پیود از چندین ویژگی منحصربه‌فرد و کاربردی تشکیل شده که نظم و هماهنگی بی‌نظیری بین آنها جریان دارد. این نظم و هماهنگی با اینترنت پرسرعت ۴G و ارتباط با چندین ماهواره بین‌المللی و تکنولوژی روز دنیا ترکیب شده تا نگهداری از خودرو را برای مالکان آنها راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.

شما دارندگان عزیز خودرو می‌توانید با کلیک روی این لینک و یا جست‌وجوی عبارت «گجت هوشمند خودروی پیود» در گوگل نسبت به خرید آن اقدام کرده و از نصب رایگان آن توسط متخصصین شرکت بهره‌مند شوید.

هم‌چنین با جست‌وجوی عبارت «مجله خودروی پیو» در گوگل می‌توانید به دریایی از اطلاعات خودرویی مثل مقایسه انواع خودروهای داخلی و خارجی، معرفی خودروها، ویدئوهای آموزشی و کاربردی و ده‌ها عنوان محتوای دیگر دسترسی داشته باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا