سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مرسدس بنز از سال ۲۰۲۵ نسخه برقی تمامی مدل‌های فعلی را معرفی می‌کند

مرسدس بنز از استراتژی جدیدی برای برقی‌سازی محصولات خود رونمایی کرد. بر اساس این استراتژی، اشتوتگارتی‌ها در تمامی بازارهایی که اجازه داده شود، به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهند شد؛ همچنین تا سال ۲۰۲۵ باید سه پلتفرم اختصاصی برای مدل‌های برقی توسعه پیدا کند تا امکان عرضه نسخه الکتریکی مدل‌های جدید فراهم شود.

آنطور که آقای الا کلنیوس مدیرعامل دایملر گفته برقی‌سازی محصولات شتاب بیشتری به خود می‌گیرد، به‌ویژه در کلاس لوکس‌ها که مرسدس بنز در آن حضور دارد. آقای کلنیوس افزوده زمان دگرگونی در حال نزدیک شدن است و دایملر خود را برای تحولات پیش رو از جمله برقی‌سازی تمام مدل‌ها تا پایان دهه آماده می‌کند.

در این راستا اشتوتگارتی‌ها در نظر دارند بین سال‌های ۲۰۲۲ الی ۲۰۳۰، چهل میلیارد یورو (معادل ۴۷.۲ میلیارد دلار) روی تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کنند. مرسدس بنز انتظار دارد با این سرمایه‌گذاری هنگفت، در عرضه خودروهای الکتریکی از رقبای خود پیشی بگیرد.

اولین پلتفرم اختصاصی مدل‌های برقی MB.EA نام دارد و برای خودروهای سواری طراحی و تولید شده؛ این پلتفرم از ساختاری ماژولی و مقیاس‌پذیر برخوردار است و می‌توان بر مبنای آن اتومبیل‌های سایز متوسط و بزرگ را تولید کرد. به عبارت بهتر، این پلتفرم ستون فقرات محصولات آتی مزین به نشان ستاره نقره‌ای را تشکیل خواهد داد.

دومین پلتفرم AMG.EA نامگذاری شده و همانطور که قابل حدس است، مدل‌های اسپرت و قدرتمند روی آن تولید خواهند شد. پلتفرم سوم هم با عنوان VAN.EA شناخته می‌شود و مطابق انتظار در ساخت مدل‌های ون و خودروهای تجاری سبک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مرسدس بنز پیمایش هزار کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را هدف گرفته و می‌خواهد میزان مصرف انرژی بر مبنای کیلووات ساعت را به عددی تک رقمی در ازای هر صد کیلومتر مسافت کاهش دهد. برای اینکه درک بهتری از این رقم داشته باشید، باید بگوییم تسلا مدل ۳ در هر صد کیلومتر ۱۴.۳ کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند.

کمپانی آلمانی پیش‌بینی می‌کند برای تامین انرژی محصولات برقی خود، به بیش از ۲۰۰ گیگاوات ساعت باتری نیاز خواهد داشت. به همین خاطر مرسدس بنز با همکاری شرکای تجاری خود ۸ گیگافکتوری مخصوص تولید باتری را در نقاط مختلف جهان راه‌اندازی خواهد کرد. این کارخانه‌ها فارغ از ۹ گیگافکتوری هستند که ساخت آنها پیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مرسدس بنز این شرکت کماکان مطابق با برنامه سوددهی تدوین شده در سال ۲۰۲۰ پیش می‌رود و بخش اعظمی از پرسنل خود را حفظ خواهد کرد، هر چند در این بین ممکن است به برخی از کارمندان پیشنهاد بازنشستگی پیش از موعد ارائه شود. این کمپانی آموزش مجدد کارکنان خود را دنبال می‌کند تا در دوره گذر از خودروهای درون‌سوز به الکتریکی مشکلی پیش نیاید.

نکته جالب توجه اینکه مرسدس بنز تایید کرده تا سال آینده در هر کلاس یک مدل تمام الکتریکی خواهد داشت، به عبارت بهتر نسخه برقی هر کدام از مدل‌های فعلی راهی بازار خواهد شد. آقای کلنیوس در این رابطه هم گفته:

«وظیفه ما در این دوره انتقالی اینست که با تولید محصولاتی مطمئن مشتریانمان را به گذر متقاعد کنیم. برای مرسدس بنز، سدان پرچمدار EQS آغازگر این عصر جدید است.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا