سرور مجازی
اقتصادی

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره کشف نفت در میدان هیرکانی/ اعلام جزییات

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره کشف نفت در میدان هیرکانی/ اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید احسان خاندوزی پیش از ظهر امروز ۱۳ مهر در هفتاد و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه گنبدکاووس و با حضور استاندار و جمعی از نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امروز بسیار خوشحالیم که توجه دولت از صرف توجه به مرکز به سراسر کشور و حتی شهرستانهای دورافتاده نیز معطوف شده است.

وی با اشاره به درخواست برخی از فعالان بازرگانی و اقتصادی گنبدکاووس مبنی بر دسترسی به شعبه ارزی در این شهرستان، افزود: به محض بازگشت به تهران پیگیری کامل خود را برای راه اندازی کد شعبه ارزی در گنبدکاووس که عملا محور و معین شرق استان گلستان است، مصروف خواهم کرد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با تاکید بر لزوم شروع و شتاب دهی به پروژه نیروگاه علی آبادکتول، خاطرنشان کرد: مدیران عامل هر دو بانک ملی و صادرات وظیفه دارند حتما به تعهدات خود پایبند بوده و موافقت نامه خود را سریعا به صورت مکتوب ارائه کرده و فاز اجرایی پروژه را بدون فوت وقت آغاز کنند.

خاندوزی در پاسخ به درخواست محصور شدن منطقه آزاد اینچه برون، خاطرنشان کرد: برای تحقق این موضوع بانک ملت می تواند با ورود به ماجرا و دریافت زمین به میزان مشارکتی که در پروژه محصور مکردن منطقه آزاد انجام داده به کمک بیاید.

وی بر لزوم ورد به فاز اجرایی منطقه آزاد اینچه برون تاکید کرد و گفت: منطقه آزاد می تواند مبنای توسعه استان گلستان و افزایش سرانه درآمد مردم و البته در کنار آن پیشرفت آبادانی سرتاسر استان باشد.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به گلایه برخی فعالان اقتصادی مبنی بر عدم تمدید بخش نامه خرید طلا به ازای ارز بازرگانی، گفت: برای این کار به مصوله ستاد تدابیر ویژه دولت نیاز داریم که امیدواریم در یک ماه آینده این موصوع نیر محقق شود.

خاندوزی، تمرکز بر توسعه منطقه ای مبتنی بر مزیت های اقتصادی بومی را یکی از راههای پیشرفت پرشتاب استان‌ها دانست و ادامه داد: به همه استانداران گفته این که این مساله را در دستور کار خود قرار داده و یک نظام برنامه ریزی ملی با ارتباطات برون استانی برای توسعه منطقه به منطقه استان ایجاد کنند.

وی بر اعلام وزارت نفت در مورد کشف میدان نفتی در استان گلستان به عنوان یک راهبرد توسعه ای تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در یک برنامه بلند مدت اقتصادی در طرح توسعه استان گلستان قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی شود.

۲۳۳۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا