سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

آمازون تکذیب کرد: برنامه‌ای برای پشتیبانی از بیت کوین نداریم

آمازون شایعات موجود پیرامون حمایت این شرکت از پرداخت با بیت کوین را تکذیب کرده است. این شرکت به صراحت اعلام کرده که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای پشتیبانی از رمزارزها از جمله بیت کوین ندارد.

چند روز پیش در گزارشی اعلام شد که آمازون به دنبال جذب نیروهای متخصص در زمینه رمزارزها و بلاکچین است. این شرکت ظاهرا آگهی‌هایی را برای استخدام نیرو در این زمینه منتشر کرده بود و به دنبال متخصصان بلاکچین می‌گشت. اما حالا سخنگوی این شرکت در گفتگو با رویترز اعلام کرده که آمازون برنامه‌ای برای پشتیبانی از پرداخت با ارزهای دیجیتالی ندارد.

سخنگوی آمازون می‌گوید این شرکت برای صنعت رمزارزها مشتاق است و آن را دنبال می‌کند، ولی فعلا برنامه در دست اجرا ندارد: «با وجود علاقه ما در حوزه فضا، گمانه‌زنی‌ها درباره برنامه‌هایمان برای بازار رمزارزها صحت ندارد.»

با این حال، نکته جالب توجه این‌جاست که سخنگوی شرکت آمازون انجام تحقیقات در زمینه پرداخت‌های رمزارزی را رد نکرده است. سخنگوی این شرکت در ادامه گفته: «ما به جستجو در این زمینه ادامه می‌دهیم تا ببینیم این فناوری می‌تواند چه اثری برای خرید مشتریان آمازون داشته باشد.»

یکی از نشریات رمزارزی چینی به نام Wu Blockchain مدعی بود که شایعه ورود آمازون به بازار رمزارزها باعث رشد ناگهانی بازار رمزارزها شده است. طی این رشد، قیمت بیت کوین در کمتر از سه ساعت حدود ۱۵ درصد بالا رفت و موجب از بین رفتن بیش از ۱۱۰ میلیون دلار پوزیشن سرمایه‌گذاری باز شد.

حالا با تکذیب شایعه برنامه آمازون برای بیت کوین، قیمت این رمزارز دوباره پایین آمده و از حوالی ۴۰ هزار دلار تا ۳۶۵۰۰ دلار ریزش داشته است. اگه آمازون همچنان به استخدام نیروهای متخصص در حوزه بلاکچین ادامه دهد، این شرکت احتمالا به دنبال توسعه استراتژی جدیدی در زمینه رمزارزها خواهد بود و حتی ممکن است محصول تازه‌ای را در این زمینه معرفی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا