سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

آمازون با سیستم Key for Business به هزاران خانه در آمریکا دسترسی دارد

آمازون با سیستم Key for Business که حالا روی هزاران خانه در آمریکا نصب شده به تحویل‌دهندگان کالا اجازه می‌دهد مرسولات را در داخل منازل خریداران بگذارند. این شرکت به‌رغم نگرانی‌هایی که درباره حریم خصوصی این سیستم مطرح شده، در تلاش است تا شمار خانه‌های تحت پوشش سیستم خود را افزایش دهد.

به گزارش اسوشیتد پرس، آمازون با طرح‌های تشویقی نصب رایگان و حتی ارائه گیفت کارت‌های صد دلاری می‌خواهد شهروندان را به نصب سیستم Key for Business ترغیب کند. این سیستم از رها کردن مرسولات در جلوی درب منازل که موجب خطر سرقت یا آسیب دیدن وسایل می‌شود، جلوگیری می‌کند.

آمازون در سال ۲۰۱۸ پایلوت سیستم Key for Business را اجرا کرد. این سیستم برخلاف سیستم مشابهی که قبلا از سوی این شرکت معرفی شده بود، توسط مدیران ساختمان نصب می‌شود. آن‌ها هم مسئولیتی برای اعلام این موضوع به ساکنان ساختمان ندارند. به همین خاطر، نگرانی‌هایی به لحاظ امنیت و حریم خصوصی مطرح شده که می‌تواند برای آمازون مشکل‌ساز باشد.

«اشکان سلطانی»، پژوهشگر حریم خصوصی که پیش‌تر مشاور ارشد فناوری باراک اوباما بوده، می‌گوید هر دستگاهی که به اینترنت وصل باشد می‌تواند هک شود. آمازون هم از این قاعده مستثنی نیست و عوامل خرابکار می‌توانند با دسترسی به این سیستم به منازل مردم دسترسی پیدا کنند.

با وجود این نگرانی‌ها، آمازون همچنان در تلاش است تا تعداد ساختمان‌های مجهز به سیستم خود را افزایش دهد. این شرکت می‌خواهد از طریق همکاری با مدیران ساختمان به راحت‌ترین شکل ممکن امکان نصب این سیستم را برای حداکثر خانه‌ها فراهم سازد. در حال حاضر مشخص نیست که مجموع تعداد نصب‌های Key for Business در آمریکا به چه تعدادی رسیده است.

آمازون با کمک این سیستم علاوه بر تحویل سریع‌تر و ایمن‌تر، می‌تواند برتری قابل توجهی نسبت به رقبا داشته باشد. از آن‌جا که بعید است مدیران ساختمان حاضر به نصب چند سیستم مشابه در ورودی‌ها شوند، استفاده انحصاری از Key for Business کاربران را به شکل طبیعی به خرید بیشتر از فروشگاه آمازون ترغیب می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا