سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

طرح جدید فروش فوری آسنا آمیکو؛ یک گام تا میلیاردی شدن وانت غول آسای چهارسیلندر

آمیکو آسنا که بر مبنای یک وانت چینی از محصولات Huanghai Auto توسط شرکت ارس خودرو توسعه داده شده است، یکی از بزرگترین وانت‌های موجود در بازار خودرو کشور است.

طرح جدید فروش فوری پیکاپ آسنا [به روز رسانی] – مرداد ۱۴۰۰

شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو)، فروش فوری خودرو پیکاپ آسنا را در ۱۰ رنگ مختلف ویژه مردادماه ۱۴۰۰ آغاز کرد.

براساس این گزارش، در حال حاضر رنگ های موجود برای آسنا شامل سفید، مشکی، آبی، کِرِم، نارنجی، قهوه ای، آبی کاربنی، نقره ای، زرشکی و بِژ است.

قیمت های درج شده در جدول ذیل از تاریخ دوشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ فعال خواهد شد.

طرح فروش فوری پیکاپ آسنا  مرداد ۱۴۰۰

تصویر رسمی آمیکو آسنا اتوماتیک منتشر شد [به روز رسانی] – تیر ۱۴۰۰

به تازگی تصویر رسمی آمیکو آسنا اتوماتیک و فیس لیفت در تقویم‌های تبلیغاتی این شرکت چاپ شده است. مدیران این شرکت می‌گویند که بزودی معرفی و عرضه رسمی این پیکاپ توربو و اتوماتیک آغاز می شود، هرچند ظاهر قرار است جلوپنجره این خودرو با مدل دیگری جایگزین شود.

پیش از این مشخص شده بود که آسنا اتوماتیک با تغییرات زیادی در بخش کابین به بازار می‌آید و فضای داخلی متفاوتی نسبت به نسخه دنده‌ای دارد. حال با توجه به این عکس، می‌بینیم که جلو پنجره این پیکاپ دو دیفرانسیل نیز در نسخه توربوی اتوماتیک تغییر کرده و سبکی جدید را به خود گرفته است. نشان آمیکو که به انگلیسی در جلو پنجره درج شده است، ابعادی بزرگتر دارد و به صورت سرتاسری و برجسته در جلوی آسنا اتوماتیک دیده می‌شود، البته براساس اطلاعات منابع آگاه، احتمال تغییر این جلوپنجره وجود دارد.

مدیران ارشد آمیکو می‌گویند که آسنا اتوماتیک با قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد. اما برخی منابع آگاه جزئیات دقیق‌تری را می‌گویند و اعلام می‌کنند که این پیکاپ اتوماتیک با قیمتی در بازه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آمیکو آسنا اتوماتیک

پیشرانه آمیکو آسنا فیس لیفت، ۲٫۴ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۲۱۸ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متری تولید کند. این پیشرانه از سری MIVEC میتسوبیشی است و در رده ۴K2 این کمپانی قرار می‌گیرد.

با توجه به فناوری توربو شارژر دیگر قرار نیست در آسنا فیس لیفت از سیستم سوخت گاز طبیعی استفاده شود. توان این پیشرانه در پیکاپ جدید آمیکو از طریق یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک (شش دنده جلو + یک دنده عقب) به چرخ‌های عقب و جلو می‌رسد.

حالت برفی، تیپ ترونیک و… در این جعبه دنده اتوماتیک وجود دارد. این جعبه دنده به سفارش آمیکو ساخته شده و تامین آن بر عهده کمپانی پانچ شعبه فرانسه است.

هنوز آمیکو اعلام نکرده که کدام سری از جعبه دنده‌های اتوماتیک پانچ را سفارش داده است، اما احتمال دارد جعبه دنده اتوماتیک سری GM 6L50 یا GM 6L45 روی آسنای جدید نصب شود. این جعبه دنده توسط کمپانی جنرال موتورز طراحی شده و در حال حاضر در کمپانی پانچ فرانسه تولید می‌شود. سابقه استفاده از این سری جعبه دنده‌های اتوماتیک پانچ در محصولات کمپانی ب ام و، کادیلاک، هولدن و شورلت دیده می‌شود.

آسنا اتوماتیک قرار است تا با امکاناتی مانند دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها و… به بازار بیاید. البته این بخشی از امکانات مشخص شده برای آسنا اتوماتیک است و احتمالاً در معرفی رسمی، جزئیات کامل امکانات رفاهی و ایمنی آن منتشر می‌شود.

افزایش بیش از ۷۶ میلیون تومانی قیمت فروش وانت آمیکو آسنا [به روز رسانی] – اردیبهشت ۱۴۰۰

آمیکو آسنا با پیشرانه ۲.۴ لیتری فاقد توربو با قدرت ۱۴۳ اسب بخار و بر مبنای ساختاری آفرودی مجهز به شاسی مستقل و سیستم چهارچرخ محرک در بازار حضور دارد و اخیرا نیز افزایش قیمت بسیار سنگین بیش از ۷۶ میلیون تومانی را علیرغم ثبات نسبی نرخ ارز پشت سر گذاشته ‌است.

آمیکو آسنا

البته آمیکو آسنا محصول تازه‌ای در بازار خودرو کشور نیست و با بیش از دوسال قدمت ابتدا قرار بود به عنوان یک وانت داخلی برای رقابت با نسخه‌های وارداتی نظیر تویوتا هایلوکس راهی بازار شود٬‌ اما بازگشت تحریم‌های صنعت خودروسازی و افزایش سنگین نرخ ارز باعث شده تا این وانت که در بهار سال گذشته کمتر از ۴۵۰ میلیون‌ تومان قیمت داشت٬‌ برای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با قیمتی فراتر از ۹۲۰ میلیون تومان تحویل مشتریان شود.

آمیکو آسنا

شرکت ارس خودرو دیزل که وظیفه فروش خودروهای ساخت شرکت آمیکو را بر عهده دارد، طرح فروش فوری جدیدی برای پیکاپ این شرکت را ویژه اردیبهشت ماه، اعلام کرده است. در این طرح، پیکاپ آسنا که در بازار به پیکاپ آمیکو معروف است، با قیمتی جدید و تحویل فوری به خریداران، عرضه می‌گردد. این پیکاپ چه در رنگ سفید و چه سایر رنگ‌ها، نسبت به اسفند ماه سال ۹۹، با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است. لازم به ذکر است که قیمت‌های اعلامی از تاریخ شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۰، اعمال خواهد شد.

مدلقیمت اسفند ۹۹قیمت اردیبهشت ۱۴۰۰
آسنا دوکابین (سفید)

wrl3rbtja9pjfzpdmxft.jpg

۸۴۸،۰۰۰،۰۰۰۹۲۴،۰۰۰،۰۰۰
آسنا دوکابین (سایر رنگ ها)

wrl3rbtja9pjfzpdmxft.jpg

۸۶۸،۰۰۰،۰۰۰۹۴۶،۰۰۰،۰۰۰

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا