سرور مجازی
رمز ارز

شبکه Base از سولانا پیشی گرفت: علت چه بود؟

شبکه Base از سولانا پیشی گرفت: علت چه بود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شبکه لایه ۲ کوین بیس، Base، شاهد افزایش قابل توجهی در مجموع ارزش کل قفل‌شده (TVL) خود بوده و از زمان آغاز به کار در ماه اوت به رقم قابل توجه ۳۹۷.۳۲ میلیون دلار رسیده است. این افزایش در مجموع ارزش کل قفل‌شده، شبکه Base را از این نظر جلوتر از شبکه سولانا (SOL) قرار داده است؛ زیرا سولانا طی ماه گذشته ۹.۶۴ درصد کاهش در TVL خود را تجربه کرده و در حال حاضر این نرخ ۳۵۸.۹۶ میلیون دلار است.
در طول ۳۰ روز گذشته، ارزش کل قفل‌شده Base به میزان ۹۷.۲۱ درصد افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش علاقه و نرخ پذیرش در شبکه است. این رشد را می‌توان به حضور دو پروژه قابل توجه بومی نسبت داد.
ایرودروم فایننس (Aerodrome Finance): صرافی غیرمتمرکز ایرودروم فایننس که در ۲۸ اوت راه‌اندازی شد، به کاربران اجازه می‌دهد نقدینگی را واریز کنند و توکن‌های AERO را در کنار سایر ویژگی‌ها در اختیار داشته باشند. علی‌رغم تلاش اولیه برای جذب واریز قابل توجه، ایرودروم فایننس شاهد افزایش TVL خود در ۳۱ اوت بود که در یک روز ۱۵۰ میلیون دلار به این صرافی سرازیر شد. با این حال، از آن زمان این صرافی کاهش تقریباً ۵۱ درصدی نسبت به اوج TVL تقریباً ۲۰۰ میلیون دلاری خود در ۲ سپتامبر را تجربه کرده است.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!

شبکه اجتماعی Friend.tech: شبکه اجتماعی Friend.tech که در ۱۱ اوت معرفی شد، یک رسانه اجتماعی غیرمتمرکز است که کاربران را قادر می‌سازد تا شبکه‌های اجتماعی خود را توکنیزه کنند. علی‌رغم مواجهه با چالش‌های موجود در اواخر اوت به دلیل کاهش فعالیت کاربران و هزینه‌ها، این شبکه اجتماعی در ماه سپتامبر تجدید حیات چشمگیری را تجربه کرد. داده‌های DefiLlama نشان می‌دهد که ارزش کل قفل‌شده Friend.tech طی ماه گذشته، به‌ ویژه پس از ۹ سپتامبر به میزان حیرت‌انگیز ۵۴۰ درصد افزایش یافته است.
شایان ذکر است که ارزش کل قفل‌شده Base همچنین توسط سکوهای مالی غیرمتمرکز چندشبکه‌ای تثبیت‌شده مانند کامپوند (Compound)، کرو (Curve) و یونی سواپ (Uniswap) پشتیبانی می‌شود.
شبکه Base از سولانا پیشی گرفت: علت چه بود؟علاوه بر این، Base به رکوردی در معاملات روزانه دست یافت و در ۱۴ سپتامبر به ۱.۸۸ میلیون رسید و از بلاکچین‌های رقیب مانند اپتیمزم (Optimism) و آربیتروم (Arbitrum) که مجموعاً ۸۸۰۰۰۰ تراکنش را در آن روز انجام دادند، پیشی گرفت. اگرچه حجم تراکنش روزانه از آن زمان تا ۲۲ سپتامبر به حدود ۹۰۸۰۰۰ کاهش یافته است، اما Base همچنان بالاترین سقف تاریخی خود را در این زمینه حفظ کرده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا