سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

سیستم لرزه‌نگار اندروید زلزله فیلپین را چند ثانیه پیش از وقوع به کاربران هشدار داد

ماه گذشته گوگل پیش از راه‌اندازی جهانی سیستم لرزه‌نگار اندروید در سال آینده، آن را برای هفت کشور دیگر عرضه کرد. فیلیپین یکی از همین کشورها بود و این سیستم اندروید چند ثانیه پیش از زلزله اخیر این کشور، وقوعش را به کاربران هشدار داده است.

براساس اعلام سازمان زمین شناسی ایالات متحده، زلزله‌ای به قدرت ۶.۷ ریشتر دیروز در ساعات اولیه صبح تینگلو، فیلیپین را به لرزه درآورد. رویترز گزارش داده که این زلزله نزدیک به یک دقیقه ادامه داشت و برخی افراد را بیدار کرد. باقی افراد چند ثانیه پیش از لرزش با صدای بلند گوشی‌های اندرویدی خود از وقوع زمین لرزه مطلع شدند. بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی ردیت و توییتر اندکی پس از این رویداد از موفقیت این سیستم خبر دادند.

سیستم لرزه‌نگار اندروید

گوگل با استفاده از فناوری و سنسورهایی که در حال حاضر به طور گسترده در اختیار دارد، سیستم لرزه‌نگار اندروید خود را برای ایجاد بزرگترین شبکه تشخیص زمین‌لرزه در جهان ایجاد کرد. با این سیستم‌ها، اندروید هشدارهای ارائه شده توسط دولت و لرزه‌سنج‌های زمینی را دریافت و به کاربران نشان می‌دهد.

سیستم هشدار گوگل با استفاده از شتاب‌سنج دستگاه کاربران برای شناسایی موج P اولیه و غیرمخرب کار می‌کند. سپس گوشی مکان کاربران در سطح شهر را به سرور تشخیص زمین لرزه گوگل ارسال می‌کند و گزارش‌های همراه با یک صدای بلند به صورت اعلانی که شامل نقشه می‌شود، به کاربران نشان داده خواهد شد. در حال حاضر این عملیات چند ثانیه پیش از رسیدن موج مخرب S زلزله انجام می‌شود.

گوگل این سیستم را در تابستان سال گذشته با یک دوره آزمایش اولیه معرفی کرد. طی سال‌های آینده این سیستم احتمالا در کشورهایی که از خدمات گوگل بطور گسترده‌ای استفاده می‌کنند، فعال خواهد شد و البته کار خود را در کشورهایی که بیشتر با خطر زلزله مواجه می‌شوند، شروع خواهد کرد. همچنین در شهریور ماه سال گذشته نیز این سیستم توانسته بود یک زلزله ۴.۵ ریشتری را در کالیفرنیا به کاربران خود اعلام کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا