سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

پژوهشی جدید: آلودگی هوا خطر بستری شدن در اثر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

گزارش تحقیقاتی جدیدی از محققان بریتانیایی تایید می‌کند قرارگیری در معرض آلودگی هوا در طولانی مدت می‌تواند خطر بستری شدن در اثر ابتلا به کرونا را افزایش دهد، اما هنوز مشخص نیست که آلودگی هوا باعث افزایش سرعت ابتلا می‌شود یا خیر.

آلودگی هوا اثرات مضری بر ریه‌ها دارد. زمانی که کرونا به عنوان یک بیماری تنفسی جهان را به خودش مشغول کرد، دو سوال مهم مطرح شد: آیا آلودگی هوا می‌تواند باعث ابتلا به نوع حاد بیماری کرونا شود و خطر بستری شدن را افزایش دهد؟ و سوال دوم اینکه آیا آلودگی هوا می‌تواند باعث شود افراد حاضر در چنین محیط‌هایی سریع‌تر به کووید-۱۹ مبتلا شوند؟

گزارش جدیدی که توسط گروه تحقیقات محیط زیست دانشکده بهداشت عمومی و به سفارش شهردار لندن از طریق پروژه‌های امپریال انجام شده، با استناد به شواهد اخیر از ارتباط بین آلودگی هوا و ابتلا به نوع حادتر بیماری کرونا خبر می‌دهد.

این بررسی که از طریق واحد سم‌شناسی دانشگاه کمبریج انجام شده، نشان می‌دهد که قرارگیری طولانی مدت در معرض آلودگی هوا قبل از همه‌گیری، می‌تواند خطر بستری شدن در اثر ابتلا به کووید-۱۹ را افزایش دهد. یکی از دلایل این ارتباط می‌تواند به بیماری‌های ریوی و قلبی مربوط شود که از پیامدهای نامطلوب آلودگی هوا هستند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند افرادی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند و در معرض ویروس کرونا نیز قرار می‌گیرند، احتمال ابتلا به کووید-۱۹ نیز برای آنها افزایش پیدا می‌کند. این نتیجه حاصل از بررسی چند مطالعه بدست آمده که نشان می‌دهند آلودگی‌ پس از استنشاق در ریه حیوانات، میزان پروتئینی که به ویروس کرونا اجازه می‌دهد به سلول‌های ریه متصل شوند را افزایش می‌دهد. با این وجود، مطالعات جمعیت انسانی در مورد آلودگی هوا و ابتلا از کیفیت لازم برخوردار نبوده و عموما بی‌نتیجه مانده‌اند. در نتیجه هنوز نمی‌توان به صورت مشخص تایید کرد که آلودگی هوا، احتمال ابتلا به کرونا را در انسان بالا می‌برد یا خیر.

تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و محققان امیدوارند به نتایج موثقی در این زمینه دست پیدا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا