سرور مجازی
اینترنت

امکانات جدید فایرفاکس برای تبدیل شدن آسان به گزینه اول ویندوز 11

شرکت موزیلا امکانات بسیار ویژه‌ای را طراحی کرده است که موجب می‌شوند تا بتوان مرورگر  اینترنتی فایرفاکس را به عنوان مرورگر پیش‌فرض سیستم عامل جدید شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز 11 مورد استفاده قرار داد.
 
به گزارش mydtc از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، شرکت موزیلا امکان بسیار مناسبی را برای کاربران ایجاد کرده است که می‌توانند به کمک آن مرورگر فایرفاکس را به گزینه اصلی و پیش‌فرض خود در سیستم عامل جدید مایکروسافت تبدیل کنند.
 
این روال در حقیقت یک روش تک‌کلیکه برای تبدیل کردن این مرورگر به ابزار پیش‌فرض برای خدمات مرور وب است که پیش از این نیز شرکت مایکروسافت گزینه‌ای مشابه را برای مایکروسافت اج ارائه کرده بود.
 
نرم‌افزار موزیلا در نسخه 91 مرورگر خود فرایند اعمال شده در مایکروسافت اج را با مهندسی معکوس درک کرده و همان فرایند را برای فایرفاکس شبیه سازی و عرضه کرده است.
 

 

 
گفتنی است پیش از این برای انجام این کار نیاز به مراجعه به تنظیمات داخلی دستگاه و تغییر دادن مقادیری در این تنظیمات برای این کار وجود داشت، ولی اکنون و با این روش جدید، تمامی تنظیمات مورد نیاز با یک کلیک انجام خواهند شد.
 
از سوی دیگر کاربران می‌توانند در نسخه آینده ویندوز به سراغ استفاده از این قابلیت رفته و فایل‌های مختلفی مانند فرمت‌های HTM، HTML، PDF، SHTML، SVG، WEBP، XHT، XHTML، FTP، HTTP و  HTTPSرا به کمک این مرورگر باز کنند.
 
به این ترتیب رقابت برای گوگل کروم بار دیگر با یک چالش جدید روبرو شده است و باید دید که عکس‌العمل پیشتاز دنیای مرورگرهای وب نسبت به این موضوع چه خواهد بود.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا