سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

جوان‌ترین مسافر بلو اوریجین: به جف بزوس گفتم هرگز از آمازون خرید نکرده‌ام

نوجوان هلندی که اخیرا همراه با جف بزوس به فضا رفته و به عنوان جوان‌ترین فرد در دنیا شناخته شد که سفری فضایی انجام داده، از صحبتش با مدیرعامل سابق آمازون در این سفر گفته. «اولیور دیمن» به بزوس گفته که هرگز از آمازون خرید نکرده و بزوس هم از چنین گفته‌ای تعجب کرده است.

جف بزوس اخیرا گفته که بلو اوریجین را با فروش میلیاردها دلار وسیله در فروشگاه آنلاین آمازون تاسیس کرده، اما همسفر جوان بزوس در سفر با بلو اوریجین به مدیرعامل سابق آمازون گفته که نقشی در درآمد این فروشگاه نداشته. دیمن در واقع تا به امروز چیزی از آمازون نخریده است. بزوس از این حرف تعجب کرده و گفته که مدت زیادی بوده که از کسی چنین حرفی را نشنیده است.

با توجه به اینکه بزوس پس از پرواز خود از تمامی کارمندان و خریداران آمازون برای محقق کردن این پرواز تشکر کرد، حرف‌های جوان ۱۸ ساله کمی عجیب به نظر می‌رسد. با این حال، کمی رک بودن با بزوس چیز بدی نیست. او احتمالا به اندازه کافی از اطرافیان خود شنیده است که آمازون بشریت را نجات داده، بنابراین بد نیست که واقعیت را از جوان‌تر‌ها بشنود.

دیمن از ابتدا جز خدمه پرواز اخیر بلو اوریجین نبود. طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه، صندلی چهارم به مزایده گذاشته شد و فرد ناشناسی آن را به ارزش ۲۸ میلیون دلار خریداری کرد. اما به گفته خود شخص به دلیل مشکلاتی که در تاریخ پرواز برای او به وجود آمده بود نمی‌توانست در پرواز حضور داشته باشد.

دیمن نیز یکی از شرکت‌کنندگان در مزایده بود و برای پرواز دوم بلیت خود را خریده بود. پس از اینکه فرد ناشناس پرواز خود را لغو کرد، صندلی دیمن به این پرواز منتقل شد. طبق صحبت‌های دیمن، خانواده او چیزی حتی نزدیک به ۲۸ میلیون دلار برای بلیت پرواز پرداخت نکرده بودند، اما احتمالا به دلیل اینکه دیمن جوان‌ترین شرکت‌کننده بود و مجوز خلبانی داشت او را انتخاب کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا