سرور مجازی
بازی

حمایت رئیس Xbox از نقش هوش مصنوعی در ساخت بازی‌ها

حمایت رئیس Xbox از نقش هوش مصنوعی در ساخت بازی‌ها

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در مورد روند رو به رشد هوش مصنوعی و این نگرانی که این فناوری امکان دارد انسان را در بسیاری از زمینه‌ها کنار بزند، گفت: من از فرآیند خلاق محافظت می‌کنم. فکر می‌کنم، بازی‌ها برای نمایش فناوری ساخته نشده‌اند بلکه فناوری «هوش مصنوعی» به نمایش خلاقیت در یک بازی کمک می‌کند.

هوش مصنوعی در حال حاضر صدر اخبار مهم بسیاری از خبرگزاری‌ها و به ویژه بخش فناوری این خبرگزاری‌ها را به خود اختصاص داده است. ظهور غیرقابل توقف ChatGPT و چشم‌انداز قریب‌الوقوع هوش مصنوعی تعمیم‌یافته که بتواند فرآیندهای تفکر گسترده انسانی را بازآفرینی کند، نگرانی‌هایی را از سوی همه از مدیران اجرایی کسب ‌وکارهای بزرگ گرفته تا جفری هینتون، یکی از پدرخوانده‌های تحقیقات هوش مصنوعی، افزایش داده است.

هوش مصنوعی حداقل دو دهه است که یکی از عناصر طراحی و تولید بازی های ویدیویی بوده است، اما اکنون با برنامه‌های هنری هوش مصنوعی و ظهور گفت و گوهای رویه‌ای بازی‌های ویدئوی، پرسش‌های زیادی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی نه تنها بر محتوای بازی ها که بر تیم هایی که آن‌ها را می سازند، نیز تاثیر می‌گذارد؟

فیل اسپنسر، اخیرا در گفت و گویی در نمایشگاه بازی‌های ایکس‌باکس در لس‌آنجلس، نگرانی‌ها در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فرآیند تولید بازی‌های ویدئویی و در نتیجه کوچکتر شدن تیم‌های سازنده بازی‌های ویئویی را نادیده گرفت.

او گفت: در واقع، حوزه ساده‌سازی فرایند بازی، حوزه‌ای نیست که ما در مورد آن با هوش مصنوعی فکر کنیم. یکی از حوزه‌هایی که احتمالا استفاده از هوش مصنوعی برای ما در اولویت قرار دارد، سیاست‌گذاری و اجراست. میزان ترافیکی که در «ایکس باکس لایو» اتفاق می‌افتد، برای انسانی که سعی در نظارت بر آن دارد تقریبا غیرقابل درک است و این از نظر ایمنی مشکل ایجاد می‌کند .  بنابراین در این حوزه از فناوری «هوش مصنوعی» استفاده می‌کنیم که می‌تواند اطمینان حاصل کند که مکالمات درست با افراد مناسب انجام می‌شود.

استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در تعدیل جامعه در حال رشد است. سال گذشته Ubisoft و Riot یک پروژه تحقیقاتی را برای مقابله با سوء استفاده در جوامع بازی آنلاین، با استفاده از «هوش مصنوعی» به عنوان یک مؤلفه مهم راه اندازی کردند، و مجموعه‌ای از راه‌حل‌های داده شرکت‌ها بسته‌های تعدیل هوش مصنوعی را ارائه داد.

اسپنسر می‌گوید: به‌عنوان رئیس ایکس‌باکس می‌گویم، از فرآیند خلاقیت بسیار محافظت می‌کنم. یک سال یا شاید ۱۸ ماه پیش، هر سوالی که داشتم این بود که چه زمانی بازی NFT را می‌سازم؟ و، من فکر می کنم، بازی‌ها برای نمایش فناوری ساخته نشده‌اند بلکه فناوری به نمایش خلاقیت در یک بازی کمک می‌کند. هوش مصنوعی دهه‌ها در بازی‌های ویدیویی بوده است و من دوست دارم ابزارهایی را در اختیار سازندگان‌مان قرار دهم تا بتوانند بهترین بازی‌ها را بسازند، و از اینجا شروع کردم.

در مورد علاقه روزافزون به استفاده از مدل‌های شبیه به ChatGPT برای ایجاد گفتگوی NPC، اسپنسر به همین ترتیب محتاطانه اظهارن. فکر نمی‌کنم تلاقی «هوش مصنوعی مدل زبان بزرگ» و سرگرمی بیشتر را در یک بازی ویدیویی پیدا کرده باشیم. ( «مدل زبان بزرگ» یک مدل زبان رایانه‌ای متشکل از یک شبکه عصبی مصنوعی با پارامترهای بسیار (ده‌ها میلیون تا میلیاردها) است که بر روی مقادیر زیادی متن بدون برچسب با استفاده از یادگیری توام با خود نظارتی یا یادگیری نیمه نظارتی، آموزش داده شده است.)  نمی‌گویم این کار را نخواهیم کرد، اما دوست دارم به تیم‌هایمان این امکان را بدهم که در مورد آن به‌عنوان بخش گسترده‌ای از بوم خود و جایی که می‌توانند سرگرمی بیشتری پیدا کنند، قبل از رسیدن به هر نوع کارایی فکر کنند. کارآیی تنها زمانی اهمیت دارد که با چیزی که در تلاش برای رشد و ساختن آن هستید به موفقیت دست یافته باشید.

منبع:‌ همشهری آنلاین

 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا