سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

صفر تا صد تاسیس فروشگاه اینترنتی

امروزه فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است. متعاقبا نیاز به ابزارهای تجارت الکترونیک نیز روز به روز گسترده تر و پیچیده تر می شود. یکی از این ابزارها نرم افزارهای مدیریت تجارت الکترونیک هستند. در این راستا بسیار مهم است که این امکانات با اکوسیستم تجارت آنلاین هر کشور سازگاری داشته باشند.

خدماتی که در جهت رفع نیازهای کسب و کارهای اینترنتی ارائه می شوند باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند. چرا که آنها در واقع به مشتریان ختم می شود که امروزه با فرهنگ خرید اینترنتی کاملا آشنا هستند و به دنبال بهترین خدمات می گردند.

تقاضایی که در حال حاضر برای راه اندازی فروشگاه آنلاین در دنیا وجود دارد بی نظیر است. در سال ۲۰۱۴ کل ارزش تجارت الکترونیک در دنیا برابر با ۱.۴ تریلیون دلار بود. پیش بینی می شود که این رقم در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۶.۸ تریلیون دلار برسد. همچنین در از سال ۱۳۹۹ با شیوع کرونا حجم درخواست خرید آنلاین در ایران به یکباره افزایش چشم گیری یافته و با گسترش دسترسی اینترنت در سراسر ایران بازار بزرگی را شکل داده است.

شروع یک تجارت الکترونیک

چناچه قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و وارد شدن به بازار تجارت الکترونیک را دارید باید برنامه ریزی مناسبی برای این کار داشته باشید. مراحل ورود به بازار کسب و کارهای آنلاین از این قرار است.

مطالعه مدل های تجاری

در ابتدا لازم است مدل های تجاری فروشگاه های اینترنتی را مطالعه کرده و درباره انواع آنها اطلاعات لازم را کسب کنید. در نهایت هم باید مدلی را که متناسب با تجارت شماست انتخاب کنید.

در این رابطه می توانید از یک شرکت ارائه دهنده خدمات نرم افزاری در حوزه تجارت الکترونیک مشاوره بگیرید.

مشخص کردن بازار هدف

با استفاده از خدمات بازاریابی موجود که شرکت های مختلف ارائه می دهند می توانید بازار هدف خود را مشخص کنید. آشنایی با انواع سیستم ها و خدمات بازاریابی آنلاین به شما کمک می کند که رفتار مخاطبین خود را نیز تحلیل کنید.

تعیین هویت بصری

قدم بعدی این است که نام تجاری خود را انتخاب و برند خود را ثبت کنید. برند شما باید به بهترین شکل شخصیت و هویت کسب و کار شما را به تصویر بکشد. بخش بزرگی از هویت بصری یک فروشگاه اینترنتی شامل لوگو و ظاهر وب سایت است.

مشخص کردن استراتژی بازاریابی

بسیار مهم است که راجع به بازاریابی دیجیتال اطلاعات کافی داشته باشید. با الگوریتم های موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی آشنا شوید. همچنین استفاده از انواع کمپین های آنلاین بازاریابی و تبلیغات را در دستور کار خود قرار دهید.

تاسیس فروشگاه آنلاین

امروزه پلت فرم های فروشگاه اینترنتی مختلفی وجود دارند که می توانید از بین آنها دست به انتخاب بزنید.

نرم افزار جامع فروش آنلاین تامنیک

در کسب و کارهای اینترنتی داشتن یک نرم افزار جامع فروش اینترنتی بسیار حائز اهمیت است. این نرم افزار در واقع کسب و کار آنلاین شما را برای فروش و خدمات آنلاین آماده می کند. یک سامانه جامع باید بتواند راه کارهای کامل و جامعی برای پوشش تمام الزامات تجارت الکترونیک ارائه کند.

در همین راستا شرکت ایده گستران نوین آتیه بارمان (IGNAB) توسط گروهی از مهندسین کامپیوتر و متخصصین تجارت الکترونیک تاسیس شد. این شرکت نرم افزار جامع فروش اینترنتی خود به نام تامنیک را به بازار عرضه کرده است. این نرم افزار با مطالعه دقیق بازار و آگاهی کاملی از نیاز مشتریان طراحی و تولید شده است.

هدف ایگناب از تولید نرم افزار جامع فروش اینترنتی تامنیک نه تنها برطرف کردن نیاز کسب و کارهای داخلی به یک نرم افزار جامع فروشگاه آنلاین بلکه حذف استفاده از نرم افزار های متعدد در مجموعه های تجاری است. نرم افزار تامنیک دارای راه کارها ، سیستم ها و ماژول های متنوعی است که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم .

هوش تجاری (BI)

این راه کارها شامل انواع داشبورد مدیریتی با هوش تجاری می شود. اهمیت این محصول زمانی مشخص می شود که به جمع بندی داده های پیچیده و تبدیل آنها به گزارش های کاربردی نیاز داشته باشید.

رابط کاربری و اپلیکیشن های موبایل

وجود پلتفرم های متنوع برای افزایش فروش و جذب جامعه هدف بزرگتر به نیازی مهم در فروش اینترنتی تبدیل شده است تامنیک با داشتن اپلیکیشن های Android , IOS همچنین رابط کاربری PWA به شما کمک می کند تا مشتری با داشتن مرورگرهای مختلف و دستگاه ها با سیستم عامل های متنوع بتواند از شما سرویس بگیرد.

مدیریت یکپارچه

یکی از دغدغه های شرکت ها و سازمان های بزرگ که قصد ورود به بازار فروش اینترنتی را دارند لزوم امکان ارتباط با نرم افزار های موجود در شرکت و یا مدیریت یکپارچه فرآیندهای سازمان است تامنیک علاوه بر امکان اتصال به سایر نرم افزار ها شامل سیستم های : خرید ، انبارداری ، فروش ، حسابداری ، بازاریابی ، مدیریت مشتریان ، مدیریت پرسنل است و امکان دسترسی به اطلاعات و ارتباطات را در سراسر سازمان فراهم می آورد.

فروش کالا و خدمات

یکی از نیاز های اصلی کسب و کار ها برای فروشگاه آنلاین فروش کالا و خدمات است . در تامنیک علاوه بر امکان ثبت کالاها با ویژگی و مشخصات متنوع امکان فروش فایل و خدمات نیز وجود دارد.

بازاریابی

بازاریابی اینترنتی امروزه قدرتمندترین روش بازاریابی بخصوص برای رونق یک فروشگاه اینترنتی محسوب می شود. برای اجرای دقیق و بهینه یک سیاست موثر بازاریابی به یک سامانه جامع فروش اینترنتی نیاز داریم که مطابق با ماهیت کسب و کار و مشتریان ما پیاده سازی شده باشد. نرم افزار تامنیک راه کارهای مختلفی در این دسته ارائه می کند که شامل موارد زیر هستند:

  • راه اندازی کسب و کارهای B2B، B2C و B2B2C
  • مارکت پلیس و چند فروشندگی
  • همکاری در فروش
  • معرفی به دیگران
  • سیستم بازاریابی مویرگی

حساب کاربری

در یک فروشگاه اینترنتی لازم است که برای کاربران حساب کاربری تعریف شود. به این ترتیب آنها می توانند دسترسی های مختلف داشته باشند و با توجه به نیاز هر بخش سطوح دسترسی ویژه برای آنها تعریف نمود.

انبارداری

مدیریت فرآیند کامل انبار از تحویل سفارشات ، ثبت اسناد انبار شامل رسید کالا به انبار، خروج کالا از انبار، بازگشت کالا به انبار و درخواست حواله بین انبار و … وجود دارد . همچنین تامنیک به شما برای طراحی انبار مکانیزه کمک می کند و به امکان دسترسی به چند انبار با سطوح دسترسی جداگانه برای پرسنل انبار وجود دارد.

خرید و فروش

فرآینده خرید شامل ثبت درخواست و فاکتور خرید ، تامین کالا و مدیریت تامین کنندگان از مهم ترین بخش های سیستم خرید هستند. مدیریت فروشندگان، سیاست قیمت خودکار، گزارشات فروش متنوع س، لیست قیمت و مدیریت سفارشات نیز تشکیل دهنده سیستم فروش نرم افزار تامنیک هستند همچنین در تامنیک با سیاست گذاری و ثبت چند قیمت برای یک کالا امکان مدیریت برای بازارهای هدف متنوع وجود دارد.

دیگر سیستم ها

دیگر سیستم های موجود شامل : حسابداری ، مدیریت مشتریان، حمل و نقل و توزیع، مجله ، وبلاگ و منابع انسانی در سامانه تامنیک ارائه شده اند. این سیستم ها برای مدیریت هرچه بهتر یک فروش اینترنتی و فیزیکی طراحی شده اند.

انواع ماژول کاربردی فروشگاهی

مدیریت فروشگاه های اینترنتی ملزم به وجود ملزومات یک فروشگاه ساز کامل است شما در تامنیک می توانید کنترل کامل بر محتوی و ساختار فروشگاه داشته باشید

ماژول ها

ماژول های تامنیک بسیار متنوع و کاربردی هستند. برخی از آنها عبارتند از:

  • مدیریت منوی کاربری
  • برچسب ها
  • اسلایدشو
  • اسلایدر محصولات
  • روش پرداخت فاکتور
  • روش ارسال مرسولات
  • چند زبانه
  • نمایش مالتی مدیا
  • مدیریت صفحات
  • محتوی html

هدف و راهبرد ما

تلاش ما همواره این بوده است که مشتریان بتوانند با انتخاب درست و استفاده صحیح، بهره وری فروش خود را از طریق فروشگاه اینترنتی و بازاربابی اینترنتی افزایش دهند از این رو ایگناب راهبرد خود را براساس موارد زیر تعیین نموده است .

  • افزایش اثربخشی با استفاده از فناوری های نوین
  • ارائه محصولات با کیفیت
  • ارائه خدمات پس از فروش با تیم پشتیبانی قدرتمند
  • تحقیق و توسعه نرم افزار جهت رفع نیاز مشتری و حل مشکلات پیش رو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا