سرور مجازی
zoomit

اپل به‌منظور عرضه‌ به‌موقع سری آیفون ۱۴ به بازار، با تأمین‌کنندگان بیشتری همکاری می‌کند

تحلیل‌گر معروف، مینگ‌چی کو در توییتر اعلام کرده است که قطعات SG Micro گواهی‌ کیفی موردنظر اپل را برای آیفون ۱۴ دریافت کرده‌اند؛ درنتیجه شرکت چینی متخصص در تولید مدارهای مجمتع، به فهرست تأمین‌کنندگان غول فناوری مستقر در کوپرتینو می‌پیوندد و قطعات آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس را ارائه خواهد کرد.

اپل از مدارهای مجتمع مدیریت انرژی SG Micro که باتری و ورودی جریان برق را مدیریت می‌کند، در آیفون‌های امسال استفاده خواهد کرد. 9to5Mac می‌نویسد، او همچنین اظهارداشته که این اولین‌بار است SG Micro قطعاتی را برای محصولات پیشرفته‌ی اپل عرضه می‌کند و این مورد باعث می‌شود شرکت چینی درآمد خود را افزایش دهد. این اقدام همچنین تأثیر مثبتی روی عرضه‌ی به‌موقع آیفون ۱۴ خواهد داشت.

کو می‌گوید همکاری اپل با SG Micro نشان می‌دهد قابلیت‌های فنی تراشه‌های این شرکت چینی به سطح یک رسیده است؛ سطحی که برای قطعات مورداستفاده در دستگاه‌های الکترونیکی گران‌قیمت و پیشرفته‌تر، موردنیاز است. اپل اوایل سال جاری همچنین برای تولید اجزای دوربین‌های آیفون ۱۴ با تأمین‌کنندگان جدیدی همکاری کرده است.

آیا ممکن است عرضه‌ی آیفون ۱۴ با تأخیر مواجه شود؟

گزارش Nikkei Asia در ماه می نشان داد که تولید آیفون ۱۴ به‌دلیل قرنطینه‌های کووید ۱۹ در چین، سه‌هفته به‌تعویق افتاده است. جف پو، یکی از تحلیل‌گران نام‌آشنای صنعت نیز این گزارش را تأیید و اعلام کرد آیفون ۱۴ مکس نسبت به سایر مدل‌های نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل، با تأخیر بیشتری روانه‌ی بازار خواهد شد. گفتنی است این مدل میان‌رده با نمایشگر ۶٫۷ اینچی، جایگزین آیفون مینی خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مشکلات زنجیره‌ تأمین اپل احتمالاً تأثیر کمی روی تولید انبوه سری آیفون ۱۴ خواهد گذاشت
  • احتمال حذف درگاه سیم‌کارت آیفون ۱۴ در برخی بازارها قوت گرفت

کو همچنین اعلام کرده است اپل در تولید انبوه آیفون ۱۴ با مشکلات عرضه مواجه خواهد شد. بااین‌حال، وی معتقد است این مسائل تأثیر محدودی روی حمل‌ونقل گوشی‌های جدید اپل خواهد داشت، زیرا غول فناوری کوپرتینو ماه‌ها قبل از عرضه‌ی رسمی محصولات جدید خود، میلیون‌ها قطعه سفارش می‌دهد که زمان کافی را برای تولید انبوه دستگاه‌‌ها دراختیار این شرکت قرار می‌دهد.

بااین‌حال، با درنظر گرفتن مشکل کمبود جهانی تراشه‌ها، امکان دارد سری آیفون ۱۴ در زمان عرضه به‌طور محدود به‌فروش برسد. طبق پیش‌بینی‌ها، عرضه‌ی مک‌بوک ایر جدید M2 به اواخر ماه آگوست موکول شده است. محصولات دیگری مثل آیپد نیز با مشکل تأخیر در عرضه مواجه شده‌اند.

انتظار می‌رود اپل امسال چهار مدل آیفون ۱۴ در ماه سپتامبر معرفی کند؛ البته گفته می‌شود بیشترین تغییرات در سری جدید آیفون، مربوط به مدل‌های پرو این محصول خواهد بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا