سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

نسل جدید آیپد مینی به نمایشگر Mini-LED مجهز نمی‌شود

اپل با معرفی آیپد پرو M1 تصمیم به استفاده از نمایشگر Mini-LED در مدل ۱۲.۹ اینچی آن گرفت، اما ظاهرا این فناوری به نسل جدید آیپد مینی راه پیدا نمی‌کند.

در گذشته گزارشی ادعا کرده بود که کوپرتینویی‌ها از نمایشگر Mini-LED در آیپد مینی ۶ استفاده خواهند کرد، اما حالا یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «راس یانگ» ادعای دیگری را مطرح کرده. به گفته یانگ، اپل برنامه‌ای برای استفاده از چنین نمایشگری در نسل بعدی آیپد مینی ندارد.

یانگ در توییتی گفته که تامین‌کننده نمایشگر مورد ادعای گزارش قبلی یعنی شرکت «Radiant Opto-Electronics» تایید کرده که آیپد مینی ۶ از نمایشگر Mini-LED بهره نمی‌برد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که تامین‌کنندگان قطعات معمولا اطلاعاتی در اختیار افراد قرار نمی‌دهند، مخصوصا اگر وظیفه تامین قطعات موردنیاز اپل را برعهده داشته باشند.

تحلیلگر مطرح محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» در گذشته گفته بود که آیپد مینی جدید با نمایشگر Mini-LED در سال ۲۰۲۰ از راه می‌رسد، اما به علت بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا اپل به چنین هدفی دست پیدا نکرد. کوپرتینویی‌ها برای تامین پنل Mini-LED آیپد پرو M1 هم با مشکل مواجه شدند، البته گفته می‌شود مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید به این نمایشگر مجهز می‌شوند.

نسل جدید آیپد مینی با طراحی تازه‌ امسال از راه می‌‌رسد. دیگر در این تبلت خبری از دکمه هوم با تاچ آیدی نخواهد بود و اپل حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کاهش می‌دهد. این دستگاه به پنل بزرگتر و پورت USB-C مجهز می‌شود و سنسور اثر انگشت آن هم درون دکمه پاور قرار می‌گیرد.

درباره چیپ مورد استفاده در این تبلت اختلافاتی وجود دارد. در حالی که برخی گزارش‌ها در گذشته از تجهیز آیپد مینی جدید به چیپ A14 مورد استفاده در آیپد ایر ۴ و سری آیفون ۱۲ اشاره کرده بودند، جدیدترین اطلاعات به تراشه A15 اشاره می‌کنند.

برخی شایعات حتی از توسعه مدل پرو آیپد مینی هم خبر می‌دهند، اما چنین انتظاری را از اپل نداریم. باید منتظر ماند و دید کوپرتینویی‌ها نسل بعدی آیپد مینی را به چیپ مورد استفاده در آیفون ۱۳ یا آیفون ۱۲ مجهز می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا