سرور مجازی
فضای مجازی

حمل‌ونقل دریایی با موانع داخلی مواجه است

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمحمدجعفرى با اشاره به اینکه برخی موانع حوزه دریایی و بندری کشور شامل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکایی ها است، اظهار کرد: این مسئله موجب شده تا امکان ارتباط مالی با کشورهای مختلف دنیا برای ایران وجود نداشته باشد و همین امر مشکلات عدیده ای را برای اقتصاد ایران به وجود آورده که حوزه دریایی و بندری نیز از آن مستثنی نیست.

وی ادامه داد: علاوه بر این حوزه حمل و نقل دریایی با برخی موانع داخلی مواجه است که ضرورت دارد هر چه سریع تر اصلاح امور در دستورکار قرار گیرد تا شرایط بهتری برای حوزه دریایی و بندری کشور ایجاد شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: صدور برخی بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها مغایر با برنامه ریزی بخش خصوصی است و این امر موجب شده تا از مسیر کاری صحیح در حوزه های مختلف خارج شویم و آن گونه که باید از ظرفیت های اقتصادی خود استفاده نکنیم،‌ بدین جهت باید برنامه های اقتصادی به گونه ای تدوین شود که بنگاه اقتصادی در مسیر پویایی و رشد قرار گیرند.

جعفری با تأکید بر اینکه عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی موجب شده تا مشکلات حوزه دریایی و بندری به حداقل برسد،‌ گفت: سیاست گذاران باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا مشکلات بخش خصوصی در حوزه تجاری به حداقل برسد، خوشبختانه در بخش بنادر مشکلات به حداقل رسیده اما این مساله کافی نیست و باید گام های بلندتری برای رونق بنادر برداشته شود.

وی افزود: بنادر و بخش خصوصی شریک تجاری یکدیگر هستند و فعالیت های اقتصادی در حوزه بندری و دریایی با مشارکت هرچه بیشتر و بهتر بخش خصوصی به گونه مطلوب تری رقم خواهد خورد و سبب می شود تا حوزه دریایی و بندری بیش از پیش رونق پیدا کند.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت های مناسب در حوزه دریایی و بندری،‌ بیان کرد: کشور از مزیت های دریایی و بندری ویژه ای برخوردار است و این امر حق انتخاب فوق العاده ای را برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی بخش خصوصی ایجاد می‌ کند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا