سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

فرم درخواست شغل استیو جابز برای چهارمین بار در مزایده‌ای به فروش می‌رسد

فرم درخواست کار «استیو جابز» رئیس سابق شرکت اپل که نقش بسیاری مهمی در پیشرفت حوزه فناوری داشته، قرار است برای بار چهارم در مزایده‌ای به صورت فیزیکی و دیجیتال فروخته شود.

حتی بزرگترین رهبران حوزه فناوری نیز باید کار خود را از جایی شروع کنند و به همین منظور فرم درخواست کار استیو جابز، رئیس فقید اپل که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید به سال ۱۹۷۳ و زمانی که او ۱۸ سال سن داشت برمی‌گردد. فرم یک صفحه‌ای گواهی درخواست شغل استیو جابز هم اکنون تا چهارشنبه ۶ مرداد ماه در مزایده قرار دارد و انتظار می‌رود طرفداران مبلغ هنگفتی را برای آن پیشنهاد دهند.

استیو جابز

موقعیت موردعلاقه جابز در این فرم دست‌نویش به صورت دقیق مشخص نشده است و او از «فناوری الکترونیک» و «مهندس طراح» به عنوان توانایی‌ها و علایق خاص خود و از «کامپیوتر» و «حسابان» به عنوان تجربیات خود یاد کرده است. همچنین طبق این فرم، مردی که ۳۴ سال بعد با راه‌اندازی اولین آیفون صنعت گوشی‌های موبایل را دگرگون کرد، در آن زمان حتی شماره تلفن هم نداشته است.

اشاره کردن به این موضوع می‌تواند جالب باشد که فرم درخواست کار استیو جابز در گذشته نیز سه بار به حراج گذاشته شده است. این سند تقریبا چهل ساله در سال ۲۰۱۷ با قیمت حدودی ۱۸ هزار دلار، سال ۲۰۱۸ با قیمت حدودی ۱۷۴ هزار دلار و اوایل فروردین ماه سال جاری نیز با قیمت حدودی ۲۲۲ هزار دلار در یک مزایده به فروش رسیده است.

مالک فعلی سند یعنی حراجی Winthorpe Ventures تصمیم گرفته است که علاوه بر نسخه فیزیکی، نسخه دیجیتال آن را نیز به عنوان ارز غیرقابل معاوضه (NFT) به فروش برساند. استفاده از NFT در ۲۰۲۱ بسیار رونق پیدا کرد و به عنوان مثال «جک دورسی» بنیانگذار و مدیر عامل توییتر اولین توییت خود را به عنوان یک NFT با قیمت نزدیک به ۳ میلیون دلار فروخته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا