سرور مجازی
zoomit

لیست استعلام‌های خلافی گذشته خود را دریافت کنید!

در سال‌های اخیر وقتی به شما گفته می‌شد که باید خلافی خود را استعلام کنید، می‌دانستید که باید زمان زیادی را صرف این کار کنید. با پیشرفت تکنولوژی این روزها هر فرد می‌تواند از تلفن همراه خلافی خود را پرداخت کند؛ اما سؤال این است که آیا به لیست استعلام‌های گذشته خلافی دسترسی خواهد داشت؟ در این مطلب، شما با بهترین روش برای استعلام خلافی و پرداخت آن آشنا خواهید شد.

چرا باید خلافی خودرو را پرداخت کنیم؟

بدون هیچ تردیدی همه ما به تمام قوانینی که در راهنمایی و رانندگی معین شده، پایبند هستیم؛ اما بازهم در برخی شرایط تخلفاتی را انجام می‌دهیم. در گذشته این تخلفات توسط مأمورین راهنمایی و رانندگی به رانندگان متخلف ارائه می‌شد، اما با پیشرفت تکنولوژی و نصب دوربین‌ها در سطح شهرها و جاده‌ها این تخلفات به‌صورت مکانیزه به رانندگان گزارش می‌شود. این روزها مأمورین راهنمایی و رانندگی نیز دیگر از کاغذهای جریمه استفاده نمی‌کنند و از دوربین‌های پیشرفته بهره می‌برند.

استفاده از این امکانات باعث شده تا تعداد اعلام تخلفات یک راننده در یک مدت معین افزایش یابد. گاهی تخلف شما بلافاصله ازطریق پیامک به شما اعلام می‎‌شود؛ درحالی‌که ممکن است برخی از آن‌ها به‌دلیل مشکلات مختلف به شما ارسال نشود یا بهتر است بگوییم به‌دست شما نرسد. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌شود که هرازگاهی مالکین خودرو اقدام به پرداخت خلافی و پرداخت عوارض آزادراهی کنند. این کار را با استعلام خلافی از مراجع معتبر امکان‌پذیر است.

تاپ

کجا خلافی را پرداخت کنم؟

اکثر رانندگانی که برایشان خلافی ثبت شده، تمایل به پرداخت دارند؛ اما گمان می‌کنند که پروسه پرداخت زمان‌بر است و نمی‌توانند از کارهای روزمره‌شان بگذرند. افرادی که برای پرداخت خلافی پلیس +۱۰ را انتخاب می‌کنند، دقیقاً با این مشکل مواجه هستند و باید در وقت اداری به این مراجع مراجعه کنند.

راه دیگری نیز برای پرداخت این خلافی‌ها وجود دارد که در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر مکان می‌توان آن را انجام داد. این کار به‌کمک اپلیکیشن‌های پرداختی ممکن است. براساس نظر کاربران، تنها چند اپلیکیشن خدمات قابل‌قبولی درخصوص فرایند پرداخت خلافی و سایر خدمات خودرویی ارائه می‌دهند که یکی از برترین برنامه‌های حال حاضر در کشور، سوپر اپلیکیشن تاپ است که درادامه شما را بیشتر با این برنامه آشنا خواهیم کرد.

لیست استعلام‌های گذشته خلافی خودرو

این سؤال در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد که آیا برای پرداخت خلافی، لیست تمام خلافی‌هایی که در گذشته انجام داده‌اند، برایشان نشان داده می‌شود؟ پاسخ این سؤال به مرجعی که برای استعلام و پرداخت خلافی انتخاب کرده‌اید، بستگی دارد. اگر به پلیس +۱۰ مراجعه کنید، شما لیست تمام جرائم خود را می‌توانید تهیه کنید که پرداخت آن‌ها با شناسه پرداخت و قبض ممکن است.

در روش‌ دیگر، اگر از اپلیکیشن تاپ استفاده کنید، آخرین استعلام خلافی که از تاپ انجام شده، به شما نمایش داده خواهد شد، حال می‌خواهد یک روز، یک ماه یا بیشتر باشد. نحوه پرداخت در این برنامه بسیار آسان است و بهتر است با نصب تاپ این مراحل را تجربه کنید.

استعلام و پرداخت خلافی در تاپ

یکی از موارد حائز اهمیت در استعلام خلافی خودرو هزینه‌ای است که رانندگان برای آن پرداخت می‌کنند. افرادی که به پلیس +۱۰ می‌روند، تنها برای گرفتن لیست استعلام باید حدود ۱۷۰۰۰ تومان هزینه پرداخت کنند. این در حالی است که برای همین کار در سوپراپلیکیشن تاپ تنها ۵۲۰۰ تومان پرداخت می‌کنند. درواقع هزینه پرداخت خلافی در تاپ یک‌سوم هزینه در مراجعه حضوری است.

شما به‌راحتی می‌توانید خلافی خودرو خود را از تاپ استعلام کنید و به‌صورت موردی آن‌ها را پرداخت کنید. بهتر است مطلع باشید که اگر خلافی خودرو بیش از ۳ میلیون تومان باشد، خودرو توقیف می‌شود. فارغ از هزینه‌های تحمیلی، این توقیف خودرو دردسرهای زیادی به همراه خواهد داشت. همچنین مجبور خواهید بود تا تمام خلافی خود را یکجا پرداخت کنید.

بهترین روش برای اینکه با این مشکلات مواجه نشوید، این است که خلافی‌ها را به‌صورت موردی و ماهانه بپردازید. با این کار خیالتان از بابت توقیف خودرو و مشکلات آن آسوده خواهد بود. تاپ سعی کرده تا روندی را ترتیب دهد که شما به آسان‌ترین راه ممکن بتوانید خلافی خودرو خود را بگیرید. با امکان پرداخت موردی در لحظه خیالتان از افزایش چشمگیر میزان خلافی راحت باشد.

تاپ

سوپراپلیکیشن تاپ؛ مرجعی معتبر

اگر شما نیز به‌دنبال اپلیکیشن معتبری هستید تا برخی از خدمات خودرو نظیر پرداخت خلافی، بیمه، پرداخت عوارض آزادراهی و… را انجام دهید، بهتر است با سوپراپلیکیشن تاپ بیشتر آشنا شوید. این برنامه با ۷۳ سرویس کاربردی قدرت گرفته از بانک پارسیان خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان ارائه می‌دهد که شما می‌توانید با نصب آن بر گوشی خود با تک‌تک آن‌ها آشنا شوید.

این اپلیکیشن زیر نظر پلیس فتا فعالیت دارد؛ به‌همین‌دلیل، بستر امنی برای کاربران فراهم شده است. از برخی خدمات می‌توان به کارت به کارت، موجودی، ثبت و تأیید چک صیادی، گردشگری و… اشاره کرد. شما نیز به تاپ بپیوندید و تاپ زندگی کنید.

جمع‌بندی

یکی از دغدغه‌هایی که اکثر رانندگان با آن مواجه هستند، پرداخت خلافی خودرو است. با مکانیزه شدن ثبت خلافی‌ها، آمار خلافی بالا رفته و رانندگان باید حواسشان باشد تا خودروشان توقیف نشود. خودروهایی که بیش از ۳ میلیون خلافی دارند، توقیف می‌شوند و برای اینکه شما در این دسته نباشید، بهتر است به‌صورت موردی و ماهانه جرائم خود را پرداخت کنید.

راه‌های مختلفی برای استعلام و پرداخت جرائم خودرو وجود دارد. شما در سوپراپلیکیشن تاپ یک‌سوم هزینه پلیس +۱۰ را برای استعلام خلافی پرداخت می‌کنید و می‌توانید در هر زمان و مکان دلخواه خلافی خود را پرداخت کنید. با نصب تاپ از مزایای این اپلیکیشن بهره‌مند شوید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا