سرور مجازی
اخبار آی تی

فراخوان کارآزمایی بالینی برای محصول درمان اختلالات بویایی ناشی از کرونا

به گزارش ایسنا، یکی از مهمترین عوارض مبتلا به بیماری کووید-۱۹ اختلالات بویایی است و در حال حاضر روشی استاندارد و قطعی برای درمان این اختلالات در هیچ کشوری گزارش نشده است.
تمرین بویایی یک روش جدید توانبخشی حس بویایی است که در آن نورون‌های گیرنده بویایی انسان با قرارگیری در معرض مواد موثره خاص به تدریج ترمیم و بازسازی می‌شوند. در این روش بیمار در یک بازه ۹۰ روزه، هر روز و روزی دو مرتبه در معرض ۴ نوع ماده موثره متفاوت قرار می‌گیرد.
شرکت متقاضی این نیاز تحقیقاتی در حال توسعه محصول جدیدی جهت درمان اختلالات بویایی بر مبنای روش تمرین بویایی است و برای تکمیل توسعه این محصول، به انجام کارآزمایی بالینی این محصول و تعیین میزان اثربخشی آن در روند بهبود بیماران دچار اختلال بویایی ناشی از کووید-۱۹ نیازمند است.

گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل مذکور باید تا ۲۸ تیر ماه سال جاری پروپوزال خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.
انتظار می‌رود، تیم مجری این پروژه تحقیقاتی با طراحی روش استاندارد کارآزمایی بالینی این محصول، میزان اثربخشی آن را بر روی بیماران مبتلا به اختلالات بویایی ناشی از کووید-۱۹ مشخص کند.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزامات این نیاز تحقیقاتی داشته باشد انتخاب و به عنوان مجری به شرکت دانش بنیان متقاضی معرفی خواهد شد.
انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا