سرور مجازی
امنیت

تلگرام از «کلید عبور» رونمایی کرد؛ ورود بدون پیامک و رمز یک‌بارمصرف

تلگرام از «کلید عبور» رونمایی کرد؛ ورود بدون پیامک و رمز یک‌بارمصرف

تلگرام در تازه‌ترین به‌روزرسانی خود، امکان استفاده از «کلید عبور» را برای کاربران فراهم کرده است. بر این اساس، کاربران می‌توانند بدون نیاز به دریافت کد یا رمز عبور یک‌بارمصرف از طریق پیامک، تنها با استفاده از روش‌های امن احراز هویت، به‌صورت مستقیم وارد حساب کاربری خود شوند.

به گزارش دیتاسنتر من، این اقدام در ادامه روندی صورت می‌گیرد که از سال ۲۰۲۲ و پس از اعلام رسمی اپل و گوگل درباره پشتیبانی از استاندارد جدید احراز هویت مبتنی بر کلید عبور آغاز شد. از آن زمان، توسعه‌دهندگان بسیاری در تلاش بوده‌اند تا این شیوه نوین ورود امن را به اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های خود اضافه کنند.

در نتیجه این روند، اغلب برنامه‌ها و سرویس‌های پرکاربرد، پشتیبانی از کلید عبور را در دستور کار قرار داده‌اند و به کاربران اجازه می‌دهند با استفاده از تأیید هویت بیومتریک، مانند Face ID یا Touch ID، وارد حساب‌های کاربری خود شوند.

تلگرام نیز اکنون به این جمع پیوسته است. این پیام‌رسان در به‌روزرسانی اخیر خود (که هم‌زمان قابلیت‌ها و پیشنهادهای جدیدی برای خرید هدیه و افزودن صدا به استوری‌ها را معرفی کرده) پشتیبانی از کلید عبور را به‌صورت رسمی فعال کرده است.
 

تلگرام از «کلید عبور» رونمایی کرد؛ ورود بدون پیامک و رمز یک‌بارمصرف

نحوه فعال‌سازی کلید عبور در تلگرام

برای ایجاد کلید عبور در تلگرام، کاربران باید به بخش «تنظیمات» مراجعه کرده و سپس از مسیر «حریم خصوصی و امنیت» وارد گزینه «تنظیم کلید عبور» شوند. با انتخاب گزینه «ایجاد کلید عبور»، یک کلید عبور رمزنگاری‌شده و منحصربه‌فرد برای حساب کاربری ایجاد و به‌صورت امن روی دستگاه ذخیره می‌شود.

به گزارش دیتاسنتر من، این قابلیت امکان ورود به حساب کاربری را از طریق تشخیص چهره یا اثر انگشت، بدون نیاز به وارد کردن کد یا رمز عبور پیامکی، فراهم می‌کند. تلگرام همچنین اعلام کرده است که کلیدهای عبور ایجادشده قابلیت همگام‌سازی با سرویس‌های مدیریت رمز عبور، از جمله iCloud، Google و سایر ابزارهای مشابه را دارند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا