پرداخت ۸ میلیارد دلاری یوتیوب به صنعت موسیقی؛ رکوردی تازه

پرداخت ۸ میلیارد دلاری یوتیوب به صنعت موسیقی؛ رکوردی تازه
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از تک کرانچ، «لیور کوهن»، رئیس بخش موسیقی جهانی یوتیوب، در بیانیهای تأکید کرد: «پرداخت هشت میلیارد دلاری نشان میدهد که مدل درآمدی دوگانه یوتیوب، شامل تبلیغات و اشتراکها، با تمام ظرفیت در حال فعالیت است. این رقم پایان مسیر نیست؛ بلکه بیانگر پیشرفت پایدار ما در ایجاد یک پایگاه بلندمدت برای هنرمندان، ترانهسرایان و ناشران موسیقی در سطح جهانی است.»
این رکورد نخستینبار در سخنرانی کوهن در رویداد «هفته موسیقی لاتین بیلبورد» اعلام شده بود.
این دستاورد برای یوتیوب یک نقطه عطف محسوب میشود؛ زیرا پرداختهای این پلتفرم به صنعت موسیقی طی سالهای اخیر روندی صعودی داشته است. بهعنوان نمونه، یوتیوب پیشتر گزارش داده بود که بین ژوئیه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ حدود شش میلیارد دلار و یک سال قبل از آن حدود چهار میلیارد دلار به این صنعت پرداخت کرده است.
این اعلام در شرایطی صورت میگیرد که اسپاتیفای نیز اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد در سال ۲۰۲۴ ده میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۳ نه میلیارد دلار به صنعت موسیقی پرداخت کرده است. البته تمامی این مبالغ مستقیماً به دست هنرمندان نمیرسد و بین ناشران، ترانهسرایان و دیگر فعالان زنجیره تولید موسیقی توزیع میشود.
یوتیوب همچنین از رشد درآمد ناشی از مدل درآمدی دوگانه خود خبر داده و اعلام کرده است که بیش از یکصد و بیست و پنج میلیون مشترک سرویسهای «موزیک» و «پریمیوم» در سراسر جهان دارد؛ رقمی که شامل کاربران دورههای آزمایشی نیز میشود. این شرکت اعلام کرده است که بیش از دو میلیارد کاربر هر ماه موسیقی و موزیکویدیوها را در این پلتفرم تماشا میکنند.
یوتیوب در یک پست وبلاگی نوشت: «همزمان با گسترش حضور جهانی این پلتفرم، فرصت هنرمندان و ترانهسرایان برای ساخت مسیرهای حرفهای پایدار و ایجاد پایگاههای هواداری بلندمدت در یوتیوب نیز افزایش مییابد.»
این پلتفرم هماکنون در بیش از یکصد کشور در دسترس است و از هشتاد زبان پشتیبانی میکند.
به گزارش دیتاسنتر من، همچنین، یوتیوب ماه گذشته در رویداد Made on YouTube اعلام کرد که طی چهار سال گذشته، بیش از صد میلیارد دلار به تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان و شرکتهای رسانهای پرداخت کرده است.
مجله خبری mydtc




