سرور مجازی
فضای مجازی

امارات روی صنعت فضایی سرمایه گذاری می‌کند

امارات با تاسیس یک صندوق مالی جدید، به طرح‌های تقویت اقتصاد فضایی داخلی خود بیش از ۸۰۰ میلیون دلار اختصاص خواهد داد که اولین طرح این صندوق به ایجاد یک سیستم ماهواره‌ای سنجش از راه دور برای یک صورت فلکی مربوط می‌شود. این سیستم بررسی صورت فلکی که سیرب (کلمه عربی برای گله پرندگان) نام دارد، از فناوری رادار دیافراگم مصنوعی است برای ثبت تصاویر با وضوح بالا استفاده خواهد کرد.

 امارات در سال ۲۰۱۷ یک برنامه فضانوردی طراحی کرد که یکی از دو فضانورد آن فضاپیما در سال ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از یک ماموریت طولانی مدت با Axiom Space به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز خواهد کرد. هزا المنصوری، اولین فضانورد از این کشور بوده که در سال ۲۰۱۹ در ماموریتی به ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا رفت.

راه اندازی صندوق ۸۲۰ میلیون دلاری امارات برای تقویت اقتصاد طرح های فضایی

خلیفه ست، اولین ماهواره طراحی شده این کشور است و در سال ۲۰۱۸ به مدار زمین پرتاب شد. از آنجایی که امارات یک مدارگرد در سال ۲۰۲۰ به مریخ فرستاد، اعلام کرد که قصد دارد یک مریخ نورد ۲۲ پوندی را با فضای استارتاپ ژاپنی به ماه بفرستد.

طبق بیانیه ای، صندوق فضایی ملی امارات به طور فعال مشارکت بین شرکت‌های بین المللی و محلی را تشویق و از شرکت‌های داخلی و بین المللی برای مشارکت در   سیستم تشخیص صورت فلکی ماهواره‌ای سیرب درخواست خواهد کرد.


بیشتربوانید

  • قرار گرفتن اولین تلسکوپ فضایی بزرگ چین در مدار

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا