سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

فروش فناوری رانندگی خودران به خودروسازان سنتی؛ راهکار جدید تسلا برای درآمدزایی

ایلان ماسک در جدیدترین سخنرانی خود اعلام کرده است که به احتمال زیاد این شرکت اجازه استفاده از فناوری رانندگی خودران خود موسوم به FSD را به دیگر خودروسازان خواهد داد.

این کارآفرین برجسته این صحبت ها را در مراسم Tesla Al به زبان آورده است.

ماسک سالهاست تاکید می‌کند که فناوری رانندگی خودران تسلا از حضور داشتن یک انسان بر پشت فرمان ایمن‌تر است.

با این وجود مقامات آمریکایی پس از ۱۰ مورد تصادف جدید که منجر به زخمی شدن ۱۷ نفر و فوت ۱ نفر شده است تحقیقات کاملا جدیدی را برای بررسی سیستم رانندگی خودران تسلا آغاز کرده‌اند.

ماسک در پاسخ به این سوال که آیا تسلا نرم افزار خود را به صورت یک منبع آزاد در اختیار دیگر شرکت ها قرار خواهد داد گفت، «اساسا ایجاد یک فناوری کاملا جدید هزینه های بسیار بالایی دارد در نتیجه شما نیاز به منابع مالی دارید».

در نهایت اگر دیگر شرکت‌های خودروسازی به دنبال این فناوری باشند برای ما بسیار خوب خواهد بود زیرا این فناوری را در دیگر محصولات شرکت‌ها نیز خواهیم دید.

سیستم تمام خودران

این مسئله می‌تواند به نفع دیگر شرکت‌های خودروسازی نیز باشد. زیرا دیگر نیاز به سرمایه گذاری هنگفت برای توسعه سیستم رانندگی خودران خود نخواهند داشت.

با تمام این‌ها کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که بشر سالیان سال با خودروهای کاملا خودران که سطح ۵ سیستم‌های رانندگی خودکار به حساب می‌آیند فاصله دارد و مسائل پیچیده حقوقی و بیمه‌ای نیز در این وسط وجود دارد.

با این وجود ماسک همچنان اعتقاد دارد که سیستم رانندگی خودران تسلا در نسل بعدی به قدری کامل خواهد بود که یک سطح ایمنی جدید را به راننده و سرنشینان خواهد دارد.

بدیهی است که تسلا علاوه بر عرضه نرم افزار جدید، سخت افزار جدیدی را نیز معرفی خواهد کرد که انتظار می‌رود تا سال آینده میلادی طول بکشد. این سیستم در حدود ۴ برابر تواناتر از سخت افزار فعلی است.

این اظهارات تنها یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که ماسک اعلام کرد که شبکه سوپرشارژر شرکت تسلا از اواخر سال جاری میلادی در اختیار دیگر شرکت‌ها نیز قرار خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا