سرور مجازی
فضای مجازی

روسیه: هیچ مورد جدیدی از عوارض جانبی واکسن اسپوتنیک ثبت نشده است

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، کیریل دمیتریف، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) روز دوشنبه اعلام کرد که داده های واکسن روسی ویروس کرونا موسوم به اسپوتنیک وی که طی ماه ها جم آوری شده ، هیچ مورد جدیدی از عارضه جانبی نشان نداده است.

وی در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیا-24، در پاسخ به این سوال که آیا از زمان آغاز کمپین واکسیناسیون گسترده عوارض جانبی جدیدی در واکسن ثبت شده است، گفت: می دانید، خیر. و این خبر خوبی است. اسپوتنیک وی نه تنها در روسیه بلکه در بسیاری از کشورها نتایج خارق العاده ای داشته است.

وی در ادامه تأکید کرد که کشورها در حال بررسی اثر بخشی و ایمنی این واکسن روسی هستند.

این مقام روسیه در ادامه گفت: اسپوتنیک وی ارزش خود را به اثبات رسانده است و ثابت شده که برای میلیون ها نفر از مردم روسیه و دیگر کشورهای جهان کاملاً ایمن است.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن خود را با نام Sputnik V در تاریخ 11 آگوست 2020 ثبت کرد. همچنین درخواست ثبت نام در اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی را داده است.

امروزه این واکسن در 60 کشور با جمعیت کلی بیش از 1.5 میلیارد نفر مورد استفاده قرار گرفته است. بیش از 30 کشور از اسپوتنیک وی برای واکسیناسیون گسترده استفاده می کنند.

بر اساس گزارش لنست Lancet، یک مجله پزشکی مشهور در جهان، اثر واکسن 91.6 درصد است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا