سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

جو بایدن می‌خواهد با قانونی جدید، قابلیت تعمیرپذیری دستگاه‌ها را ارتقا دهد

رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن می‌خواهد از کمیسیون تجارت فدرال (FTC) درخواست تنظیم پیش‌نویس قانون حق تعمیر جدیدی را کند که به موجب آن قابلیت تعمیر دستگاه‌ها برای مصرف‌کنندگان افزایش پیدا خواهد کرد. گفته شده که در این فرمان احتمالا از تلفن‌های هوشمند و به‌خصوص آیفون نام برده خواهد شد ولی تصمیم‌گیری نهایی درباره چگونگی تنظیم قانون برعهده FTC است.

به گزارش بلومبرگ، جو بایدن احتمالا ظرف چند روز آینده در زمینه حق تعمیر محصولات مصرفی فرمانی اجرایی صادر خواهد کرد. «برایان دیز»، مشاور اقتصادی کاخ سفید چند روز پیش گفته بود این فرمان به منظور افزایش رقابت در بازارها امضا خواهد شد و قرار است هزینه خدمات برای خانواده‌های آمریکایی را کاهش داده و دستمزدها را بالا ببرد.

فرمان بایدن علاوه بر محصولات فناوری روی زندگی کشاورزان هم تاثیر زیادی خواهد گذاشت، چون این افراد با هزینه‌های زیادی در زمینه تعمیرات تجهیزات کشاورزی روبرو هستند. افزون بر این، ممکن است قوانین جدیدی برای پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا در نظر گرفته شود.

در حال حاضر وضع قوانین مربوط به حق تعمیر در سطح ایالت‌ها تقریبا توسط نیمی از ایالت‌های آمریکا در دست اجراست. نمایندگان مجلس آمریکا هم اخیرا قانونی را طرح کرده‌اند که می‌تواند حق تعمیر را برای مصرف‌کنندگان و فروشگاه‌های شخص ثالث تضمین کند.

پارلمان اروپا نیز در سال ۲۰۲۰ به نفع قوانین جدیدی برای حق تعمیر رای داد که ممکن است شرکت‌ها را به ارائه منابع لازم برای تعمیر به تعمیرگاه‌های شخص ثالث ملزم کند.

اپل تاکنون همواره مخالف شدید حق تعمیر بوده و این قانون را برای امنیت و ایمنی مصرف‌کنندگان نگران‌کننده می‌داند. البته ارتباطات داخلی اپل نشان می‌دهد که مدیران کوپرتینویی بر سر این قضیه با یکدیگر اتفاق نظر ندارند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ای به نام Independent Repair Program را راه‌اندازی کرد تا به کسب و کارهای شخص ثالث اجازه استفاده از ابزارها و منابع اپل را دهد. ولی این طرح هم به خاطر محدودیت‌های متعدد مورد انتقاد بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا