نماد سایت مجله خبری دیتاسنتر من

رونمایی از قابلیتی انقلابی توسط سولانا: انجام تراکنش‌های آنچِین در سراسر وب!

رونمایی از قابلیتی انقلابی توسط سولانا: انجام تراکنش‌های آنچِین در سراسر وب!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه بلاکچین سولانا که به سرعت بالا و کارمزد پایین مشهور است، از قابلیت‌های جدیدی به نام بلینکس (Blinks) و اکشنز (Actions) رونمایی کرده است.

این قابلیت‌ها امکان انجام تراکنش‌های آنچین را در سراسر اینترنت، از جمله وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی مانند X، فراهم می‌کنند.

بلینکس لینک‌های قابل اشتراکی هستند که به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های سولانا را از هر وب‌سایت یا اپلیکیشنی که امکان اشتراک لینک دارد، آغاز کنند.

این قابلیت‌ها امکان فعالیت‌هایی مانند رای‌گیری، اهدای کمک، ساخت NFT، سواپ توکن و انجام پرداخت‌ها را به صورت یکپارچه در پلتفرم‌های اجتماعی فراهم می‌کنند.

خرید SOL فقط با 10 هزار تومان!
همین حالا میتونی ارز SOL رو از ارزپلاس بخری!


خرید SOL

برای مثال، کاربران می‌توانند با کلیک بر روی یک بلینکس در فید رسانه‌های اجتماعی خود، اقدام به خرید یک توکن یا رأی دادن در یک نظرسنجی کنند.

قابلیت دیگر معرفی‌شده، اکشنز، در واقع APIهایی (رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی) هستند که تراکنش‌های سولانا را مدیریت می‌کنند. این APIها امکان امضای تراکنش‌ها و ارسال آنها را با استفاده از دکمه‌های داخلی برنامه‌ها و موبایل، کدهای QR و بلینکس‌ها، فراهم می‌کنند.

گفتنی است، سولانا با همکاری پروتکل و پلتفرم توسعه‌دهنده دایلکت (Dialect)، این قابلیت‌های جدید را معرفی کرده است. همچنین، کیف پول محبوب ارز دیجیتال فانتوم (Phantom)، از قابلیت‌های جدید سولانا استقبال کرده و امکان سواپ توکن در شبکه‌های اجتماعی از طریق بلینکس را فراهم می‌کند.

به طور کلی، هدف سولانا از معرفی این قابلیت‌ها، ساده‌سازی و ایمن‌سازی فرآیند تعامل با بلاکچین و در نهایت، افزایش دسترسی و پذیرش این فناوری است.

در زمان نگارش این خبر، ارز دیجیتال سولانا با ۲.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی ۱۳۶.۶۰ دلار معامله می‌شود.

این رمزارز امروز توانست اوج محلی ۱۴۰ دلار را نیز برای خود ثبت کند. با این حال، حجم معاملات روزانه سولانا شاهد یک افت ۳۳.۱۸ درصدی است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

خروج از نسخه موبایل