سرور مجازی
موبایل

آموزش: چگونه برنامه‌ها را در گوشی‌های اندرویدی مخفی کنیم؟

آموزش: چگونه برنامه‌ها را در گوشی‌های اندرویدی مخفی کنیم؟

از دور نگه داشتن برنامه‌های پرداخت از دسترس کودکان گرفته تا محافظت از برنامه‌های حساس در برابر چشم‌های کنجکاو، ممکن است دلایل مختلفی برای پنهان کردن یک برنامه در هر دستگاه Android داشته باشیم.

این کار یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ حریم خصوصی شماست و اگر می‌خواهید برخی از برنامه‌ها را از کشوی برنامه‌ هایتان مخفی کنید، در این گزارش پنج راه برای انجام این کار معرفی شده است:

ویژگی پنهان کردن برنامه‌های داخلی
اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی دارای یک ابزار داخلی برای مخفی کردن برنامه‌ها هستند. برای یافتن این گزینه، به تنظیمات بروید و به دنبال گزینه‌ای به نام «Hidden Apps» بگردید.

اگر تلفن یا تبلت اندرویدی شما گزینه داخلی برای مخفی کردن برنامه‌ها ندارد، می‌توانید لانچر‌های شخص ثالث محبوب مانند Nova، Apex و Microsoft Launcher را دانلود کنید.

این ابزار‌ها به شما امکان می‌دهند به سرعت برنامه‌ها را از صفحه اصلی و همچنین از کشوی برنامه‌ها پنهان کنید و اگر می‌خواهید برنامه‌ای را بدون مخفی کردن آن کمتر مشکوک کنید، می‌توانید نماد و نام برنامه را با استفاده از این لانچر‌های شخص ثالث تغییر دهید.

برنامه‌ها را به یک پوشه منتقل کنید
راه دیگر برای این که یک برنامه کمتر به چشم بیاید، انتقال آن به یک پوشه است. برخی از سیستم عامل‌ها و بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث مانند Nova به کاربران اجازه می‌دهند پوشه‌های برنامه را در کشوی برنامه ایجاد کنند. اگرچه ممکن است این روش به اندازه روش‌های بالا امن نباشد، اما یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اینکه برنامه کمی کمتر مورد توجه قرار گیرد، است.

برنامه‌های شخص ثالث
اگر نمی‌خواهید از هیچ یک از روش‌های بالا استفاده کنید، همیشه می‌توانید برنامه‌های شخص ثالث را از فروشگاه Google Play نصب کنید. اکثر این برنامه‌ها رایگان هستند و به شما امکان می‌دهند برنامه‌ها را پشت مکانیسم‌های احراز هویت ایمن مانند اثر انگشت، رمز عبور، الگو یا پین پنهان کنید.

مشابه رایانه‌های Windows و Mac، اکثر دستگاه‌های Android به شما امکان می‌دهند چندین پروفایل کاربری ایجاد کنید که هر حساب شامل تنظیمات، برنامه‌ها و داده‌های جداگانه است.

اگرچه گزینه ایجاد یک حساب شناسایی ممکن است بین دستگاه‌ها متفاوت باشد، اما می‌توانید آن را در اکثر تلفن‌ها با جستجوی عبارت «Multiple users» در برنامه تنظیمات پیدا کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا