سرور مجازی
ماهواره و فضا

دانشمندان اختلاف بر سر وجود فرازمینی‌ها را حل می‌کنند

دانشمندان اختلاف بر سر وجود فرازمینی‌ها را حل می‌کنند

گزارش اخیر دیلی میل نشان می‌دهد که دانشمندان موافق هستند که اگرچه احتمال زیادی وجود دارد که در جایی در جهان گسترده وجود داشته باشد، اما در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر وجود حیات فرازمینی یا تماس با تمدن های بیگانه وجود ندارد.

به گزارش دیتاسنتر من، این تئوری به عنوان پارادوکس فرمی شناخته می‌شود که می‌پرسد چرا ما در مورد تمدن‌های دیگر در صورت وجود واقعاً چیزی نمی‌دانیم. یکی از توضیحات احتمالی، «فرضیه جنگل تاریک» است که نشان می‌دهد تمدن‌های پیشرفته ممکن است به دلیل ترس یا حفظ خود پنهان شده و از تماس با سایر موجودات زنده اجتناب کنند. این نظریه مانند یک شکارچی در جنگلی تاریک است که برای جلوگیری از افشای حضور خود، سکوت می‌کند.

فرضیه جنگل تاریک از طریق رمان‌های «مسئله سه جسم» اثر Liu Cixin محبوبیت پیدا کرد، که توضیح می‌دهد که جهان ممکن است پر از تمدن‌هایی باشد که نقش شکارچیانی محتاط را بازی می‌کنند که نمی‌خواهند حضور خود را به دلیل تهدیدات ناشناخته یا درگیری‌های احتمالی فاش کنند. در عوض، بیگانگان ممکن است به سادگی بشریت را غیر جالب یا از نظر فناوری به اندازه کافی پیشرفته برای توجیه ارتباطات بیابند.

برخی از دانشمندان استدلال می‌کنند که ممکن است بشریت در فقدان تماس با فرازمینی‌ها مقصر باشد. این امکان وجود دارد که فناوری و رفتار ما، مانند سلاح‌های هسته‌ای و ماهیت مخرب گونه‌ انسان‌ها، ما را از نظر تمدن‌های دیگر «غیر جذاب» یا خطرناک کند. این ایده با مفهوم «فیلتر بزرگ» پشتیبانی می‌شود، که نشان می‌دهد تمدن‌ها ممکن است از طریق ابزارهایی مانند جنگ هسته‌ای یا توسعه هوش مصنوعی خارج از کنترل آنها، خود ویران شوند.

 

دانشمندان اختلاف بر سر وجود فرازمینی‌ها را حل می‌کنند

فرض بر این است که تمدن‌های پیشرفته در گذشته ظاهر شده‌اند اما پس از آن ناپدید شده‌اند، که همین امر، عدم ارتباط ما با فرازمینی ها را توضیح می‌دهد. تاریخ نسبتاً کوتاه بشریت و توسعه فناوری ممکن است به این معنی باشد که ما هنوز در مراحل اولیه در مقایسه با سایر تمدن‌های احتمالی هستیم، به دلیل این احتمال که تمدن‌های پیشرفته هنوز در خواب هستند یا منتظر خنک شدن کیهان برای افزایش قدرت محاسباتی هستند.

در نهایت، ساده‌ترین توضیح برای پارادوکس فرمی ممکن است این باشد که هیچ حیات هوشمند دیگری در جهان وجود ندارد، یا اینکه اکثریت، حیات غیرهوشمند و بی‌نهایت کوچک است.

در حالی که زندگی احتمالاً به شکلی وجود دارد، ممکن است با انتظارات ما از موجودات هوشمند مطابقت نداشته باشد. حتی اگر حیات هوشمند وجود داشته باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم، زیرا موجودات زیادی روی زمین هستند که ارتباط برقرار می‌کنند اما از فناوری رادیویی استفاده نمی‌کنند.

در پایان، این سوال که چرا اطلاعات ما در مورد حیات فرازمینی بسیار اندک است، همچنان یک راز باقی مانده است و نظریه‌های مختلفی را می‌یابیم که به دلایلی از احتیاط تا حفظ خود در مورد پیشرفت تکنولوژی ناامیدکننده انسان‌ها، اشاره می‌کنند. در حالی که جهان گسترده است و احتمالاً مملو از حیات‌های بیگانگان است، فقدان شواهدی مبنی بر تماس با تمدن‌های دیگر باعث می‌شود که بشریت به جایگاه خود در جهان فکر کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا