سرور مجازی
امنیت

تهدیدات سایبری نگرانی اصلی برگزارکنندگان المپیک 2024 پاریس

تهدیدات سایبری نگرانی اصلی برگزارکنندگان المپیک 2024 پاریس

حملات سایبری در طول رویدادهای ورزشی جهانی رایج است و بازی‌های المپیک نیز هدف مکرر گروه‌های هکر فردی یا دولتی است.

به گزارش دیتاسنتر من، کمتر از دو ماه تا بازی‌های المپیک تابستانی 2024 پاریس فرانسه که از 26 جولای آغاز می‌شود باقی مانده است. هکرها و سودجویان نیز مانند ورزشکاران در حال آماده شدن برای این رویداد مهم هستند.

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های امنیتی درباره نیاز برگزارکنندگان بازی‌های المپیک به داشتن مکانیزم دفاعی قدرتمند برای مبارزه با کمپین‌های اطلاعات نادرست، انتشار روایت‌های نادرست و تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات از طریق المپیک ۲۰۲۴ پاریس هشدار داده‌اند.

عملیات خرابکارانه و تخریبی
گوگل می‌گوید: «به دلیل حضور تعداد زیادی از مقامات دولتی در این رویداد، احتمالاً گروه‌های جاسوسی سایبری، بازی‌های المپیک آینده را برای اهداف جمع‌آوری اطلاعات هدف قرار خواهند داد.»

این عوامل تهدید همچنین ممکن است باعث ترتیب دادن عملیات‌های سایبری مخرب مانند از کار انداختن وب‌سایت‌ها، انتشار بدافزارها و هدف قرار دادن فناوری عملیاتی شوند.

برخی از آنها روایات و اطلاعات نادرست را در میان مردم پخش می‌کنند، در حالی که برخی دیگر نیز ممکن است در کلاهبرداری بلیط‌ها، سرقت PII و استفاده از فریب‌های مربوط به المپیک برای مهندسی اجتماعی شوند.

 

تهدیدات سایبری نگرانی اصلی برگزارکنندگان المپیک 2024 پاریس

کمپین‌های عملیات اطلاعاتی
 Mandiant که اکنون بخشی از Google Cloud است، ادعا می‌کند که گروه‌های هکری و خرابکاری سایبری تهدید جدی برای بازی‌های المپیک تابستانی خواهند داشت.

همچنین هشدار داد که کمپین‌های عملیات اطلاعاتی موسوم به “Doppelganger” ممکن است حساب‌های رسانه‌های اجتماعی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی را نیز هدف قرار دهند.

کاهش شدت حملات
برای کاهش این حملات سایبری، شرکت‌ها باید نمایه‌های تهدید خود را به‌روزرسانی کنند و کارکنان خودرا نیز از این خطرات آگاه‌ کنند.

در حالی که این حملات باعث اختلالات فنی موقت می شوند، می توانند تأثیر قابل توجهی بر رویدادهای پرمخاطب با حضور هزاران نفر از سراسر جهان داشته باشند.

شرکت کنندگان در بازی‌های المپیک 2024 نیز باید از احتمال وجود تهدیدات سایبری مرتبط آگاه باشند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که افراد حاضر در این رویداد باید مراقب باشند، استفاده از  Wi-Fi عمومی است. زیرا هکرها به راحتی شبکه‌  Wi-Fi عمومی را هک می‌کنند. اپلیکیشن‌ها جعلی یا غیر رسمی گوشی‌های هوشمند نیز از مهم‌ترین عوامل خرابکاری هکرها و سرقت اطلاعات است.

مهم است که توسعه‌دهنده و منبع برنامه‌های تلفن همراه را تأیید کنید، تا جایی که ممکن است کمترین مجوز دسترسی را به اپلیکیشن‌ها بدهید و فقط مواردی را که برای عملکرد آن ضروری است، فعال کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که موقعیت مکانی را در دستگاه‌های تلفن همراه غیرفعال کنید، نرم‌افزار آنتی ویروس خود را به روز نگه دارید و به جای شبکه Wi-Fi عمومی ناامن، از یک هات‌اسپات امن در دستگاه خود از طریق سرویس داده استفاده کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا