سرور مجازی
اینترنت

کشورهایی که بیشترین مصرف دیتای اینترنت موبایل را دارند

کشورهایی که بیشترین مصرف دیتای اینترنت موبایل را دارند

«بانک جهانی – World Bank»، فهرست کشورهایی با بیشترین مصرف اینترنت موبایل در جهان را منتشر کرد.

بر اساس فهرست بانک جهانی، کشور کوراسائو تنها ۱۹۳ هزار نفر جمعیت دارد، با مصرف ۱۳۱.۱ گیگابایت دیتای اینترنت ماهانه به ازای هر نفر در رتبه‌ اول قرار دارد.

بانک جهانی در مورد قرار گرفتن این کشور در صدر فهرست کشورهایی با بیشترین مصرف اینترنت موبایل در جهان در گزارش خود نوشت: «هجوم بیش از یک میلیون گردشگر و نبود زیرساخت‌های لازم برای سیستم‌های مخابراتی خط ثابت و اینترنت پهن‌باند باعث شده است تا رتبه‌ این کشور در مصرف اینترنت موبایل بسیار زیاد باشد.»

در رتبه دوم کشور کویت با مصرف ۸۳.۹ گیگابایت دیتای اینترنت ماهانه به ازای هر نفر قرار دارد. 

بر اساس گزارش بانک جهانی، در سال‌های اخیر، صنعت مخابرات این کشور به‌طور چشمگیری پیشرفت کرده و تقریباً ۹۷ درصد از مناطق کشور کویت تحت پوشش شبکه‌ 5G قرار دارد. 

 

کشورهایی که بیشترین مصرف دیتای اینترنت موبایل را دارند

در این گزارش همچنین آمده است: «دولت کویت سرمایه‌گذاری زیادی در پلتفرم‌های موبایلی کرده که به مردم امکان می‌دهد جریمه‌های ترافیکی را پرداخت کنند یا تاریخ دادگاه‌های خود را از طریق اپلیکیشن‌های موبایل تنظیم کنند.»

این درحالی که کشور سورینام با مصرف ۷۲.۷ گیگابایت دیتای اینترنت ماهانه به ازای هر نفر در رتبه سوم قرار دارد. 

فنلاند که به‌عنوان کشوری شناخته می‌شود و از زیرساخت‌های پیشرفته‌ی مخابراتی بهره می‌برد و در استفاده از دیتای اینترنت موبایلی در اروپا پیشتاز است، با مصرف ۵۹.۱ گیگابایت دیتای اینترنت ماهانه به ازای هر نفر در رتبه چهارم قرار دارد. 

در میان کشورهایی با بیشترین مصرف اینترنت موبایل در جهان، کشور عربستان سعودی و بحرین می‌بینیم که مردم آن‌ها دیتای اینترنت موبایل زیادی مصرف می‌کنند.

بانک جهانی پیش‌بینی کرده است که ترافیک جهانی اینترنت موبایل به‌ازای هر نفر تا سال ۲۰۲۷ به ۴۲ گیگابایت در ماه برسد. 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا