سرور مجازی
امنیت

حملات دیجیتال مخرب در سال 2024 دو برابر خواهد شد

حملات دیجیتال مخرب در سال 2024 دو برابر خواهد شد

یوهان لپاسار، رئیس آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا، اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در 24 فوریه 2022، تعداد حملات خرابکارانه با انگیزه ژئوپلتیک به طور پیوسته افزایش یافته است.

به گزارش دیتاسنتر من، تعداد حملات هکری علیه زیرساخت های اروپایی از سه ماهه چهارم سال 2023 تا سه ماهه اول سال 2024 دو برابر شده است.

آژانس امنیت سایبری اروپا در هفت ماه گذشته رایزنی‌های گسترده‌ای را برای تقویت انعطاف پذیری موسسات مرتبط با انتخابات اتحادیه اروپا انجام داده است.

این آژانس در گزارش سالانه خود در سال 2023 به افزایش قابل توجه حملات و حوادث باج افزاری که موسسات و افراد عمومی را هدف قرار می دهند اشاره کرد.

 

حملات دیجیتال مخرب در سال 2024 دو برابر خواهد شد

هدف قرار دادن رای دهندگان
کارشناسان هشدار می‌دهند که ابزارهای هوش مصنوعی نیز برای هدف قرار دادن رأی دهندگان در مقیاس بزرگ با اطلاعات گمراه کننده یا نادرست، از جمله کلیپ‌های ویدیویی و صوتی فوق واقعی موسوم به دیپ فیک، استفاده می‌شود.

آژانس‌های امنیت سایبری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأیید کرده‌اند که اطلاعات نادرست و دستکاری اطلاعاتی که توسط هوش مصنوعی ایجاد می‌شود، یک تهدید بزرگ است.

Avril Haines، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده، در رابطه با نگرانی‌ها خاطرنشان کرد که پیشرفت فناوری باعث می‌شود تا کشورها و گروه‌های بیشتری بتوانند کمپین‌های ضد اطلاعاتی مؤثری راه‌اندازی کنند، که این امر باعث می‌شود کاربران امنیت دیجیتال را بهتر درک کنند، انتشار شایعات را محدود کنند، و بتوانند بین ویدیوهای جعلی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی تمایز قائل شوید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا