سرور مجازی
اینترنت

۸ میلیارد تومان پول قماربازان تهرانی بلوکه شد

۸ میلیارد تومان پول قماربازان تهرانی بلوکه شد

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران گفت: در خصوص پرونده‌های قمار و شرط‌بندی تقریبا ۸۳ میلیارد ریال از حساب افراد متخلف برای انجام پیگیری‌های لازم در غرب استان تهران مسدود شده است.

به گزارش دیتاسنتر من سرهنگ نظام موسوی، رئیس پلیس فتای غرب استان تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه در یک سال اخیر کشف جرائم سایبری ۹ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در پی اقدامات پلیس فتا در یک سال اخیر و در راستای طرح برخورد با اراذل و اوباش و خرید و فروش مهمات و فروش داروی غیرمجاز در فضای مجازی بیش از ۱۲ هزار صفحه رصد و از مجموع این آمار 2 هزار 445 مورد منجر به تشکیل پرونده و مراحل قضایی آنها انجام شده است.
وی در ادامه یکی از خدمات پلیس فتا را ارتباط مستمر با مردم از طریق راه‌اندازی سامانه فوریت‌های سایبری خواند و افزود: با راه‌اندازی سامانه فوریت‌های سایبری مردم می‌توانند به صورت شبانه روزی با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کرده و از پلیس فتا راهنمایی دریافت کنند.
 

عودت بیش از 5 میلیارد کلاهبری اینترنتی

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران با بیان اینکه حدود ۹۴ هزار تماس در یک سال اخیر از طریق سامانه فوریت‌های سایبری دریافت شده است، اضافه کرد: پیرو این موضوع بدون طی مراحل قضایی ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب شخصی افرادی که از آنها کلاهبرداری شده عودت داده شده که توجه به این موضوع که این نوع کلاهبرداری‌ها معمولاً مبالغی زیر 100 میلیون تومان دارند نشان ‌دهنده تلاش‌های پلیس فتا برای بازپس‌گیری اموال افراد بسیاری از مردم است. 
سرهنگ موسوی پیگیری پرونده‌های قمار و شرط‌بندی و مقابله با این اقدامات را یک مطالبه عمومی دانست و اضافه کرد: در خصوص پرونده‌های قمار و شرط‌بندی نیز تقریبا ۸۳ میلیارد ریال از حساب افراد متخلف برای انجام پیگیری‌های لازم مسدود شده و علاوه بر این مبلغ از مجموع وجوه عودت داده شده ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز پیرو پرونده‌هایی قضایی به مردم برگشت داده شده است.

    در این زمینه بخوانید:
    – سند پیشگیری و مقابله با قمار در فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد
    – عزم جدی برای مقابله با قمار در فضای مجازی

 

کلاهبرداری اسکیمر از پرتکرارترین تخلفات است

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات پلیس فتا می‌توان به برگزاری بیش از ۱۰ کلاس آموزشی برای مسئولین آی‌تی ادارات، بیش از ۳۵ مورد کلاس آموزشی برای مدارس، اجرای پویش کودکان سایبری، آموزش در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و غیره اشاره کرد، گفت: یکی از پرتکرارترین تخلفاتی که اکنون با آن مواجه هستیم موضوع کلاهبرداری اینترنتی، فیشینگ و اسکیمر است.
رئیس پلیس فتای غرب استان تهران ادامه داد: در حوزه تخلفات مربوط به اسکیمر تابحال 25 مورد شناسایی و دستگیری به ثبت رسیده است؛ باید توجه داشت که کلاهبرداری‌هایی که از این طریق اتفاق می‌افتند معمولا به خاطر عدم آگاهی مردم انجام می‌شود لذا مردم باید به این موضوع خصوصا در زمان خریدهای آنلاین توجه داشته باشند.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا