سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

چگونه نشانگر ماوس را در اسکرین شات‌های ویندوز ۱۰ مشخص کنیم؟

روش‌های بسیاری برای ثبت آسان و سریع اسکرین شات در ویندوز ۱۰ در دسترس است؛ ولی هیچ کدام از آن‌ها نمی‌تواند نشانگر ماوس را نیز درون تصویر نشان دهد. اما آیا راه حلی برای نمایش نشانگر ماوس در اسکرین شات‌ها وجود دارد؟

استفاده از ابزار Steps Recorder

اگر می‌خواهید نشانگر ماوس را در اسکرین شات‌های خود بدون استفاده از برنامه‌های جانبی مشخص کنید، ابزار Steps Recorder که به صورت پیش‌فرض در ویندوز ۱۰ یافت می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند. برای استفاده از ابزار گفته شده، در نوار جستجو ویندوز نام آن را وارد کنید.

گزینه‌ای مشابه تصویر زیر در بخش نتایج مشاهده خواهید کرد. برای اجرای ابزار روی آن کلیک کنید.

محیط کاربری Steps Recorder ممکن است کمی منسوخ و عجیب به نظر برسد، اما همچنان می‌تواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. برای شروع روی کلید Start Record کلیک کنید.

به یاد داشته باشید که پس از کلیک روی کلید گفته شده، Steps Recorder اقدام به ثبت اسکرین شات پس از هربار کلیک ماوس می‌کند. پس به اپلیکیشن یا قسمتی از ویندوز که قصد ثبت اسکرین شات از آن را دارید، بروید و با کلیک کردن، اسکرین شات‌های جدید ایجاد کنید. در پایان روی کلید Stop Record کلیک کنید تا فرآیند گفته شده متوقف شود.

پس از متوقف کردن برنامه، صفحه بزرگ‌تری نمایش داده خواهد شد که شامل اسکرین شات‌های ثبت شده می‌شود که در هر یک از آن‌ها نشانگر ماوس مشخص خواهد بود.

می‌توانید برای مرور اسکرین شات‌ها به پایین اسکرول کنید و با یکبار کلیک روی تصویر نیز بزرگنمایی آن را تغییر دهید.

پس از بزرگ کردن تصویر، روی کلید بزرگنمایی پنجره (آیکن مربع در گوشه سمت راست بالا) کلیک کنید.

اکنون می‌توانید یک اسکرین شات استاندارد از محیط برنامه تهیه کنید و آن را در فایلی ذخیره نمایید. روش‌های متعددی برنامه ثبت اسکرین شات در ویندوز ۱۰ وجود دارد، اما استفاده از کلید ترکیبی Win+Shift+S می‌تواند یکی از سریع‌ترین راه‌ها باشد.

پس از ثبت اسکرین شات می‌توانید آن را در آدرس دلخواه ذخیره کنید یا اینکه مراحل گفته شده را برای اسکرین شات جدیدی تکرار نمایید.

استفاده از برنامه IrfanView

اگرچه ابزار داخلی Steps Recorder در ویندوز ۱۰ می‌تواند اقدام به ثبت نشانگر ماوس در اسکرین شات‌ها کند، اما تصاویر خروجی آن به صورت فشرده در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ در نتیجه ممکن است اسکرین شات‌ها کیفیت لازم را نداشته باشند. برای رفع چنین مشکلی می‌توانید از برنامه‌های جانبی تخصصی برای ثبت اسکرین شات در ویندوز استفاده کنید که IrfanView یکی از آن‌هاست و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

ابتدا باید IrfanView را دانلود و بعد روی رایانه خود نصب کنید. پس از اتمام نصب، نرم‌افزار را اجرا کنید و کلید C را فشار دهید تا ابزار ثبت اسکرین شات را فعال نمایید. همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش Options و در قسمت Capture / Screenshot به تنظیمات مربوطه دسترسی پیدا کنید.

برای ثبت اسکرین شات‌های دارای نشانگر ماوس، تیک گزینه Include Mouse Cursor را در پنجره Capture Setup بزنید و در نهایت روی کلید Start در قسمت پایینی پنجره کلیک کنید.

برای ثبت اسکرین شات با نرم‌افزار IrfanView از کلید ترکیبی Ctrl+F11 در محیط ویندوز استفاده کنید. تمامی اسکرین شات‌ها در پنجره جدیدی باز می‌شوند و نشانگر ماوس نیز در آن‌ها وجود خواهد داشت.

برای ذخیره اسکرین شات‌ها، از قسمت File گزینه Save as را انتخاب کنید. البته استفاده از میانبر S روی صفحه کلید نیز می‌تواند عملکرد مشابهی را ارائه دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا