سرور مجازی
اینترنت

فیلترینگ در خدمت کیست؟ / «درآمد سرسام‌آور» فروشندگان ناشناس فیلترشکن

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس، در واکنش به اینکه رییسی در دوران انتخابات مدعی بود که مخالف فیلتر است اما حالا با تاکید بر اینکه پلتفرم‌های خارجی باید در ایران دفتر داشته باشند عملاً رفع فیلتر را منتفی کرد، گفت: بنده موافق این اظهارات رییسی هستم، در حقیقت کشورهای خارجی که در فضای مجازی پلتفرم و یا سرورهایی دارند باید به قوانین جمهوری اسلامی ایران متعهد شوند و نباید به هر صورت که می‌خواهند فعالیت داشته و درآمد بالا بدون پرداخت مالیات داشته باشند. از طرفی تعهدی به قوانین جمهوری اسلامی ندارند و نظارتی بر آنها صورت نمی گیرد در نتیجه این پلتفرم‌ها نباید اجازه فعالیت داشته باشند.

او افزود: البته باید زیرساخت‌های داخلی را تقویت کنیم که خودمان اینترنت بومی و داخلی داشته باشیم و اصلا احساس نیاز نسبت به پلتفرم‌های خارجی نشود. اما اینکه پلتفرم‌ها را آزاد بگذاریم که فعالیت داشته باشند و حتی بعضاً آموزش ساخت کوکتل مولوتوف و مباحث امنیتی در آنها منتشر شود بحث دیگری است. علاوه بر این برخی از این پلتفرم‌ها درآمدهای بیش از ۵۰ هزار میلیاردی دارند و حاضر نیستند یک ریال مالیات بدهند در این شرایط هیچ کشوری موافق این‌گونه فعالیت پلتفرم‌ها نیست. حتی کشور فرانسه که مهد آزادی است هفته پیش تصویب کرد که پلتفرم‌های خارجی باید به قوانین دولت پایبند باشند.

آصفری با اشاره به عواقب فیلتر کردن تصریح کرد: البته بنده معتقد هستم که با فیلتر کردن مشکل حل نمی‌شود چرا که امروز دنیای انتشار اخبار و اطلاعات است و اگر فیلتر کنیم پولش به جیب فروشندگان فیلترشکن می‌رود کما اینکه این افراد در حال حاضر درآمدهای سرسام‌آور دارند.

بیشتر بخوانید:

  • آب پاکی رئیسی روی دست حامیان «رفع فیلترینگ»

  • ضربه بزرگ فیلتر شدن اینستاگرام به مشاغل زنان/ خسارت‌ هزار میلیارد تومانی کسب‌وکارهای ایرانی

  • اخراج مردم از «اینستاگرام» با «فیلترینگ»، دریافت «تیک آبی» برای رئیسی / «کوچ معکوس» رئیس‌جمهور از شبکه‌های اجتماعی داخلی به خارجی

  • مقاومت رئیس‌جمهور برای خروج از «اینستاگرام» متهم به «آشوب‌زایی» و فیلترشده برای مردم / رئیسی، دستور «توقف فعالیت» صفحه‌اش را داده

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا