سرور مجازی
اینترنت

هدیه بزرگ زارع پور و حامیان طرح صیانت به هکرهای جهان!

این بنیاد، به‌صورت روزانه فضای نت را رصد کرده و بر اساس منابع مختلف و معتبر، آلودگی دستگاه‌های مختلف در سراسر دنیا را بر اساس آی‌پی (IP) کشورها پالایش می‌کند. چارت‌های منتشر شده از سوی این وب‌سایت حاکی از آن است که در حال حاضر، ایران، با ۸۸ هزار و ۲۶۳ آی‌پی، چهارمین کشور آلوده جهان به بدافزارها است که نسبت به یک ماه پیش، افزایش فزاینده بیش از دوبرابری داشته است.

بر اساس گزارش وب‌سایت کارنگ، اطلاعات شدوسرور در اواسط ماه مارس ۲۰۲۳، تعداد آی‌پی‌های آلوده شناسایی شده برای ایران را ۴۰ هزار و ۵۵۲ مورد گزارش کرده بود که در مقایسه با ۸۸ هزارو ۲۶۳ مورد ماه جاری، پایین‌تر بوده است. در ماه مارس، ایران در رده ششم کشورهای آلوده به بدافزار بوده که در یک ماه اخیر، با افزایش دوبرابر آلودگی‌ها، دو پله صعود کرده است.

هدیه بزرگ حامیان طرح صیانت به هکرهای جهان

کشورهای هند، اندونزی و ویتنام، به ترتیب با ۵۷۷.۶، ۹۶.۵ و ۹۱ هزار مورد آلودگی، سه کشور آلوده‌تر از ایران هستند. هند، مدت‌هاست که در این لیست صدرنشین است اختلاف فاحشی نیز با دیگر کشورهای آلوده جهان به بدافزار دارد.

تعداد کاربران اینترنت ایران در این گزارش، بر مبنای آمار سال ۲۰۲۱ میلادی، ۵۹.۲ میلیون کاربر عنوان شده، که از این تعداد کاربر، ۸۸۲۶۳ آی‌پی آلوده به بدافزار گزارش شده است.

دلیل این حجم بالای آلودگی و رشد فزاینده آن از سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون، محدودیت‌های اعمال شده در اینترنت و فیلتر برخی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در جریان اعتراضات بوده که میزان استفاده از وی‌پی‌ان بین کاربران ایرانی را به شدت افزایش داده است.

هدیه بزرگ حامیان طرح صیانت به هکرهای جهان

ایران در بسیاری از گزارش‌های منتشر شده از سوی دیگر وب‌سایت‌های فعال در حوزه امنیت سایبری نیز به‌عنوان نخستین کشورهای آلوده به بدافزار معرفی شده است.

۵۸۵۸

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا