سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

طرح تعویض دستگاه‌های قدیمی‌تر سامسونگ با گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی فلیپ ۳

سامسونگ همزمان با شروع پیش فروش گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی فلیپ ۳، امکان تعویض دستگاه‌های هوشمند قدیمی‌تر را با محصولات جدید خود برای مشتریان و علاقه‌مندان به گوشی‌های تاشو امکان‌پذیر کرده است.

دارندگان دستگاه‌های هوشمند معرفی شده در چند سال اخیر از جمله تبلت، موبایل و ساعت هوشمند می‌توانند با تعویض دستگاه‌های خود هنگام پیش خرید محصولات جدید سامسونگ تا سقف ۱۵۰۰ دلار اعتبار دریافت کنند. درحال حاضر امکان ثبت چهار دستگاه در هنگام ثبت فرم پیش خرید جهت تعویض وجود دارد اما مبلغ کلی آن‌ها نباید از حد مجاز گفته شده فراتر شود.

گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی فلیپ ۳ جدیدترین محصولات خانواده کهکشانی‌های سامسونگ هستند که قیمت آن‌ها حتی با معیارهای کشورهای توسعه یافته نیز کمی گران محسوب می‌شود و به ترتیب برچسب ۱۸۰۰ و ۱۰۰۰ دلاری را یدک می‌کشند. البته ارقام گفته شده تنها مربوط به نسخه پایه این محصولات هستند و پیکربندی‌های پیشرفته‌تر مانند ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی برای گلکسی Z فولد ۳ نیازمند پرداخت مبلغی در حدود ۲ هزار دلار خواهد بود.

اما بازار داغ گوشی‌های تاشو موجب شده است که حتی چنین قیمت‌های بالایی نیز مانع علاقه‌مندان نشوند و بسیاری از کاربران دستگاه‌های اندرویدی تمایل داشته باشند صاحب یکی از دستگاه‌های جدید سری گلکسی شوند. در همین راستا سامسونگ تصمیم گرفته است طرح مبادله محصولات هوشمند خود را به روز کند تا دارندگان دستگاه‌های قدیمی‌تر بتوانند با دریافت اعتبار از سوی سامسونگ، مبلغ کمتری جهت پرداخت موبایل‌های جدید بپردازند.

اگر صاحب یک دستگاه گلکسی Z فولد ۲ باشید، بهترین پیشنهاد را از سوی سامسونگ دریافت خواهید کرد زیرا این شرکت حاضر است مبلغ ۸۰۰ دلار را پس از دریافت دستگاه شما به صورت اعتبار خرید، ارائه کند ولی در کنار سایر دستگاه‌ها تنها ۶۰۰ دلار خواهد بود. مبالغ اعلام شده برای سایر پرچمداران به مراتب کمتر است و سامسونگ تنها ۶۵۰ دلار برای آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا پیشنهاد می‌دهد و اما اگر چندین دستگاه با هم در لیست قرار بگیرند رقم مذکور به ۴۵۰ دلار کاهش پیدا می‌کند. مشخص است که با فروش دستگاه‌های پرچمدار در بازار آزاد می‌تواند رقم بسیار بیشتری نسبت به مبلغ پیشنهادی سامسونگ، دریافت کرد. همچنین پیشنهاد سامسونگ برای خرید محصولات خود متفاوت است؛ به طور مثال رقم اعتبار دریافتی پس از مبادله آیفون ۱۲ پرو مکس برای خرید گلکسی S21 5G در سایت سامسونگ ۶۰۰ دلار اعلام شده است.

البته موبایل‌های سری گلکسی و آیفون تنها محصولات موجود در لیست مبادله سامسونگ نیستند و دستگاه‌های تولید شده توسط سایر شرکت‌ها مانند پیکسل ۴ گوگل با مبلغ ۱۰۰ دلار، ال جی Wing 5G با رقم ۲۵۰ دلار و موتورولا G 5G پلاس با ۲۰۰ دلار قابل مبادله خواهند بود. همچنین سایر دستگاه‌های هوشمند مانند تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند در میان موارد قابل انتخاب دیده می‌شوند. مبلغ اعتبار دریافتی برای سرفیس پرو ۲۰۱۷ با پردازنده Core i5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۱۳۰ دلار، برای گلکسی تب +S7 برابر با ۳۵۰ دلار و برای آیپد پرو ۱۱ اینچی ۱۷۵ دلار است. در میان ساعت‌های هوشمند تنها دو برند سامسونگ و اپل دیده می‌شوند که بیشترین مبلغ ارائه شده به ترتیب ۵۰ دلار برای گلکسی واچ اکتیو ۲ و ۴۵ دلار برای اپل واچ نسل پنجم است.

خریداران می‌توانند تا سقف چهار دستگاه را به لیست تبادل خود اضافه کنند اما حداکثر اعتبار دریافتی نباید از مقدار مجاز (حدود ۱۵۰۰ دلار) بیشتر شود. سامسونگ به مشتریان توصیه می‌کند که در ابتدا گران قیمت‌ترین دستگاه خود را انتخاب کنند و سپس به ترتیب ارزش‌گذاری سایر گزینه‌ها را وارد نمایند زیرا قیمت‌ها با توجه به دستگاه‌های افزوده شده، تغییر می‌کنند.مدیران سامسونگ امیدوارند با توجه به افزایش تقاضا برای موبایل‌های تاشو، تعداد زیادی گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی فلیپ ۳ را در آینده نزدیک به فروش برسانند. طبق نظرسنجی‌ها، در سال ۲۰۲۱ حدود ۶.۵ میلیون گوشی تاشو خریداری خواهد شد و سامسونگ می‌تواند با افزودن قابلیت‌های متعدد مانند پشتیبانی از قلم استایلوس و دوام طولانی‌تر، سهم بیشتری را از این بازار تصاحب کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا